پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
فیلم ساز

تجلیل بابلی ها از ۴۰ سال خدمت کارگردان سرشناس

تجلیل بابلی ها از ۴۰ سال خدمت کارگردان سرشناس

بابلی ها برای خدمات ۴۰ ساله فرهنگی و هنری زنده یاد سید قاسم خدامی کارگردان و فیلمساز سرشناس مازندران مراسم یاد بود برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مراسم یادبود سید قاسم خدامی هنرمند مشهور بابلی با حضور جمعی از شاگردان این هنرمند سرشناس و علاقمندان به فرهنگ و هنر  دوشنبه شب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل برگزار شد.

مستند «روز عاشورا در خزرشهر»، جنگ «ساعت خِش» و دوبله محلی از آثار ماندگار سید قاسم خدامی این هنرمند بابلی است. این هنرمند متعهد دارای جوایز مختلف از جشنواره‌های هنری و سینمایی است که سال ها در عرصه فیلمسازی افراد زیادی را آموزش و تحویل جامعه هنری داد.

سید قاسم خدامی در دهه ۷۰ در کانون امام خمینی(ره) بابل به فعالیت در عرصه آموزش فیلمسازی مشغول بود. این هنرمند بابلی در چهارم مرداد سال ۱۳۹۹ بر اثر کرونا در سن ۵۶ سالگی جان باخت.

قاسم عزیزی زاده گرجی  فرماندار بابل در این مراسم  گفت:  با توجه به اینکه این هنرمند پرتلاش ما در اوج کرونا در دو سال گذشته جان باخت مراسمی در شان وی برگزار نشده بود که این امرامشب محقق شد.

وی ادامه :  ماندگاری یکی از ویژگی‌های ممتاز هنرمندان است که سید قاسم خدامی هنرمند ممتاز مازندران برای علاقمندان به فرهنگ و هنر برای همیشه ماندگار شد.

 وی گفت :  آثار فاخر سید قاسم خدامی  سال‌ها در رسانه ملی برای علاقه‌مندان به نمایش درآمد و امید را در جامعه تزریق می‌کرد.

 عزیززاده گرجی افزود:  این فیلمساز مشهور مازندران با آثار ارزشمند خود در جامعه جریان‌سازی می‌کرد و شاگردان زیادی تحویل جامعه فرهنگ و کشور داده است.

 فرماندار بابل ابراز امیدواری کرد که مراسم تجلیل از خادمان فرهنگ و هنر باید در زمان حیات آنها باشد تا برای جوانان شوق آفرین باشد.

در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده سید قاسم خدامی از چهار هنرمند پیشکسوت بابل زنده یاد حمید محمدعلی زاده ، محمد مرادی نجار، یوسف حسن زاده، غلامعلی فرخی تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *