پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

بازدید معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از پروژه‌های در حال ساخت شهر بابل

بازدید معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از پروژه‌های در حال ساخت شهر بابل

      رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از پروژه‌های در حال اجرای مدرسه‌سازی شهر بابل بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، حمیدرضا خان‌محمدی بعدازظهر امروز -۱۶ دی- همراه با مهدی استادیان مدیرکل نوسازی مدارس مازندران، فرماندار بابل و نماینده بابل از چند پروژه مدرسه‌سازی شهر بابل بازدید کرد و پیگیر تامین اعتبار و گشایش‌های مالی این پروژه‌ها شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، با حضور در محل اجرای پروژه مشارکتی در حال ساخت مجتمع آموزشی فاطری بابل در جریان آخرین وضعیت اجرای این پروژه قرار گرفت و همراه با دست‌اندرکاران پروژه و مسئولان مرتبط، راهکارهای تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه بزرگ آموزشی استان را ارزیابی کرد.

مجتمع آموزشی خیرساز فاطری بابل پس از مجتمع شجره طیبه ساری دومین مجموعه بزرگ آموزشی مازندران است. ساخت این مجتمع سال ۱۳۹۷ با اهدای زمین و تامین اعتبار اولیه توسط خیر آغاز شد و پس از انجام تعهدات خیر به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی رسیده است. برای تکمیل عملیات ساختمانی این مجتمع حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین آن در تعهدات سازمان نوسازی مدارس کشور قرار دارد.

 

بازدید از تنها مدرسه با نمای معماری بومی مازندران

خان‌محمدی از مدرسه ۱۲ کلاسه در حال ساخت زنده‌یاد نوشیروانی بابل که از آن به عنوان تنها مدرسه دارای نمای معماری ایرانی-اسلامی یاد می‌شود نیز بازدید کرد. عملیات اجرایی این پروژه سال‌ها رها شده بود و از سال گذشته با تامین اعتبار توسط اداره کل نوسازی مدارس مازندران فعالیت‌های عمرانی آن دوباره به جریان افتاد. نمای این مدرسه که ساخت آن به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی رسیده برگرفته از آجرکاری‌های بومی مازندران است که با مشورت میراث فرهنگی در حال انجام است.
تا کنون حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت این مدرسه هزینه شد و برای تکمیل آن با توجه به افزایش هزینه‌ها به حدود ۹۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *