پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

هواشناسی بابل و مازندران

هواشناسی بابل و مازندران

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیلاب از عصر پنجشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه هفته آینده هشدار داد و اعلام کرد که  وقوع طوفان در دریای خزر از شامگاه پنجشنبه تا صبح روز شنبه آینده نیز دور از انتظار نیست بنابراین اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از هرگونه تلفات و خسارات احتمالی ضروری است.

هواشناسی مازندران با اشاره به تقویت جریانات شمالی و عبور متناوب از تراز میانی جو،نسبت بارش رگبار باران، رعد و برق، وزش باد در مناطق مختلف این استان هشدار داد و خواستار تدابیر اقدامات پیشگیرانه شد.

هواشناسی مازندران ،جاری شدن روان‌آب و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، وقوع رعد و برق، ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و کاهش دید را از پیامدهای منفی این سامانه جدید اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه علاوه بر توصیه نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه توسط مسوولان و صرف نظر کردن کوهنوردان از صعود به ارتفاعات، به شهروندان نیز توصیه کرد از اتراق کردن و همچنین چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها در طی این مدت خودداری کنند.

هواشناسی نوع مخاطره این سامانه جدید را رگبار باران، رعد و برق و وزش باد بویژه روزهای جمعه و یکشنبه هفته آینده و منطقه اثر این سامانه را نیز آلاشت، بلده، سوادکوه، رینه، سوادکوه شمالی، سیاه بیشه، شیاده بند پی، کجور، کیاسر، کلاردشت و در ارتفاعات بهشهر، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، عباس آباد، آمل، گلوگاه، نکا، نور، نوشهر اعلام کرد.

هشدار سطح زرد برای فعالیت دریایی 

هواشناسی مازندران همچنین با انتشار اخطاریه جداگانه، برای هرگونه فعالیت دریایی در دریای مازندران از شامگاه پنجشنبه تا صبح روز شنبه هفته آینده هشدار سطح زرد اعلام کرده است. 

هواشناسی در این  اخطاریه با اشاره به تقویت جریانات خنک شمالی و عبور امواج از تراز میانی جو که با رگبار باران، احتمال رعد و برق و تگرگ و وزش باد نیز همراه است، پیش‌بینی کرد  که در طی این مدت سرعت وزش باد در دریا تا ۱۰ متر بر ثانیه برسد که این امر باعث شکل گیری اموج تا ۱.۹ متر خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که با فعال شدن این سامانه که مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و آسیب به شناورهای و تورهای صیادی، غرق شدن صیادان غیرمجاز و اختلال در ورود و خروج کشتی ها به حوضچه اسکله ها وجود دارد.

مازندران با حدود ۳۴۰ کیلومتر بیشترین ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد.

تداوم ابرناکی آسمان مازندران و بارش باران تا هفته آینده

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در روز جاری را نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۳۱ و در ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و از شب با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۵ تا ۳۰ و در ارتفاعات نیز بین ۱۹ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز جمعه را نیز ابری همراه با رگبار متناوب باران، رعد و برق و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۴ تا ۲۸ و در ارتفاعات نیز  بین ۱۶ تا ۲۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

هوای مازندران در روز شنبه هفته آینده نیز نیمه ابری در بعضی ساعات با افزایش ابر بویژه در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران پیشبینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۰ و در ارتفاعات بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده را نیز نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار باران، وزش باد و رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۵ تا ۲۹ درجه و در ارتفاعات نیز بین ۱۷ تا ۲۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *