پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

گردهمایی مداحان اهل بیت (ع) مازندرن در بابل

گردهمایی مداحان اهل بیت (ع) مازندرن در بابل

گردهمایی مداحان اهل بیت (ع) مازندرن با موضوع جهاد تبیین به مناسبت سالگرد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در مسجدالنبیین روستای بالا بصرای بخش لاله آباد شهرستان بابل برگزار شد.

خبرگزاری صدا و سیما: گردهمایی مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) مازندرن با موضوع جهاد تبیین به مناسبت سالگرد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در مسجدالنبیین روستای بالا بصرای بخش لاله آباد شهرستان بابل با حضور پانصدنفر مازندرانی برگزار شد.

حسینی رئیس کانون مداحان شهرستان بابل با اشاره به اینکه در این گردهمایی بیش ازپانصد مداح مازندرانی شرکت کردند گفت: مداحی عرصه اشاعه معارف اهل بیت (ع) درمیان مردم است  و بیان فضایل و ترویج معارف معصومین (ع)  از وظایف مداحان در جامعه است

وی با بیان اینکه مداحی هنری ارزشمند در راستای ترویج سیره اهل بیت (ع) در جامعه است، افزود: این هنر ارزشمند در طول تاریخ همواره عامل تقویت دین و حقایق  ترویج سیره ائمه اطهار (ع) در جامعه بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه مداحان باید در برنامه‌های خود این هدف را دنبال کرده که با بیان خود دلهای محبان اهل بیت ع  را ازصفای معنوی برخوردار کنند افزود: هنر یک مداح باید این باشد که مظلومیت و فضیلت‌های ائمه اطهار (ع) را با زبان مدح و بیان شیوا برای مردم بیان کنند.

رئیس کانون مداحان بابل با بیان اینکه مداحان با هنری که دارند دل‌های انسان‌ها را متوجه اهل بیت (ع) می‌کنند، افزود: مداحی از هنر‌هایی است که به واسطه آن سیره و معارف اهل بیت (ع) در جامعه گسترش یافته است.

گفتنی است در پایان این نشست مداحان حاضر شیوه نامه ای را برای جامعه مداحان  صادر کردند که مهم‌ترین محور‌های آن عبارت است از:

– پرهیز از آلودگی به دنیا و مادیات و ضرورت توجه به رسالت خادمی اهل بیت علیه السلام
– بهره‌مندی از گنجینه غنی ادبیات فارسی، اشعار پند و اندرز در دعاخوانی و مناجات خوانی
– ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سرفصل دعا و مناجات در آن
– رشد علمی مداحان و درنگ در معانی و مفاهیم دعا در بیان دعاخوان‌ها
– اخلاص ستایشگران و برای خدا خواندن و توجه به تهذیب نفس در سلوک ستایشگری
– ضرورت دشمن شناسی و مبارزه با بی موضع بودن و نیز تلاش برای گسترش فرهنگ اسلام سیاسی و اسلام نام محمدی در قالب دعاخوانی
– حفظ وحدت اسلامی و ملی و وحدت مردم و مسئولان و مداحان و توصیه عمومی به صبر در حل مشکلات و امید دهی به مردم با توجه به فرهنگ دعا
همچنین معرفی فراگیر مکتب حاج قاسم سلیمانی و  تبیین اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و آثار ارزشمند آن در جامعه ازدیگر توصیه ها اعلام شده است

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *