پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

حدود ۳۰ درصد مدارس بابل فاقد استاندارد فعالیت هستند

مدیر آموزش و پرورش بابل آمار مدارس فاقد استاندارد فعالیت در این شهرستان را ۱۳۵ واحد اعلام کرد و گفت که ۶۷ واحد از این تعداد تخریبی محسوب می‌شود.

مهدی جایمند روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مدارس تخریبی بخش مرکزی بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که مدارس تخریبی غیرقابل تعمیر و بهسازی است ولی مشکل بقیه مدارس غیراستاندارد با انجام تعمیرات حل می شود .

وی بیشتر مدارس تخریبی شهرستان را فاقد دانش آموز و فعالیت آموزشی معرفی کرد و گفت : از ۶۷ مدرسه تخریبی بناچار در ۱۰ مدرسه دانش آموز با تعداد کم تحصیل می کنند.

جایمند از برنامه ریزی برای تجدید بنای مدارس تخریبی شهرستان خبر داد و افزود : ۱۸ مدرسه تخریبی شهرستان هم اکنون با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی خیرین در حال تجدید بنا است.

وی از مدرسه یکصد ساله حافظ و مدرسه شهدای  فومش کنار بابلکنار به عنوان دو مدرسه تخریبی در حال تجدید بنا یاد کرد و گفت که مدرسه حافظ با ۱۲۰ میلیارد ریال و بابلکنار با ۵۰ میلیارد ریال  در حال تجدید بنا و تکمیل است.

 مدیر آموزش و پرورش بابل مشارکت خیرین شهرستان در مدرسه سازی را بسیار خوب ارزیابی کرد و ا فزود : در ۲ سال اخیر خیرین شهرستان ۶۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی سرمایه گذاری کردند و اولویت ساخت مدرسه خیرساز هم با مدارس تخریبی کامل است.

وی ادامه داد : طی ۲ سال اخیر سعی شد  با جذب اعتبارات دولتی برخی از مدارس  تاریخی بابل که نیاز به مرمت دارد ، بازسازی شود  و مدرسه امام خمینی( ره)  بابل با اعتبار دولتی ۳۵ میلیارد ریال بازسازی شده است.

جایمند گفت : مشکلی که  در حوزه مدرسه خیرساز وجود دارد خیرین با سرعت بالا مدرسه را احداث می‌کنند ، اما تجهیز آن توسط اداره کل نوسازی مدارس با کندی صورت می‌گیرد که امیدواریم این رویه شتاب بیشتری بگیرد.

وی همچنین اظهار داشت : مدرسه ای که بالای ۷۰ درصد تخریبی نباشد و با تعمیر و بازسازی قابل استفاده باشد هزینه هر متر مربع بازسازی آن حدود ۸۰ میلیون ریال است  که برای هر مدرسه ۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است .

شهرستان بابل ۵۰۰ مدرسه و ۸۰ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *