پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

برداشت گل محمدی از گلستان‌ های بابل

برداشت گل محمدی از گلستان‌ های بابل

برداشت گل محمدی از سطح دو هکتار از گلستان‌های روستای الله رودبار بابل آغاز شد.

خبرگزاری صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی بابل از آغاز برداشت گل محمدی در سطح ۲ هکتار از گلستان‌های روستای الله رودبار بابل خبر داد.

آهنگری افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان بابل زیر کشت گل محمدی قرار دارد که از این مقدار زمین زیر کشت صد درصد به صورت نهال است.

وی میزان تولید گل‌تر از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان حدود ۳۰ تُن بیان کرد و گفت: هر سال صد‌ها لیتر گلاب در مناطق مختلف این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

آهنگری افزود: زمان برداشت گل محمدی از اواخر فروردین ماه آغاز و تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود: ارقام گل محمدی موجود در شهرستان، رقم‌های مخصوص گلاب گیری است و متوسط عملکرد برگ گل محمدی در هر هکتار ۲ هزارو ۵۰۰ کیلو گرم است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل تصریح کرد: از ۹۰ درصد محصول برداشت شده در صنعت گلابگیری استفاده و باقی مانده آن به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک، تهیه مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

وی افزود: ۶ کارگاه تولید گیاهان دارویی در شهرستان بابل فعال است.

آهنگری با اشاره به حمایت اداره جهاد کشاورزی از کشت این گیاه دارویی کم آب بر و مفید گفت: رویکرد این اداره برای افزایش سطح زیر کشت و تولید محصول و حفظ منابع طبیعی با حمایت از توسعه این محصول می‌باشد.

وی گفت: حدود ۲۸۰ هزار و ۸۵۵ اصله، گلدان، بوته، شاخه بریده انواع گل و گیاه در فضای باز شامل گیاهان آپارتمانی، گل‌های فصلی، درخت و درختچه‌های زینتی و گل شاخه بریده، پارسال در شهرستان بابل تولید و به بازار عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل افزود: این مقدار تولید در مساحت ۳۵ هزار و ۷۲۰ مترمربع در فضای باز مناطق مختلف تحت پوشش مراکز ۹ گانه جهاد کشاورزی این شهرستان تولید شد.

وی تصریح کرد: میزان تولید گل و گیاه در فضای باز شامل ۱۲۶ هزار و ۳۲۵ اصله درخت و درختچه‌های زینتی، ۴۸ هزار و ۴۳۰ گلدان گیاهان آپارتمانی، ۳۶ هزار و ۷۵۰ بوته گل‌های فصلی و ۶۹ هزار و ۳۵۰ گل شاخه بریده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *