پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

همایش آموزشی و ترویجی کود‌های عالی و زیستی کشور در بابل

همایش آموزشی و ترویجی کود‌های آلی و زیستی کشور در بابل

    در همایشی با حضور شرکت‌های دانش بنیان کود‌های آلی و زیستی به کشاورزان و تولیدکنندگان در بابل معرفی شد.

خبرگزاری صدا و سیما: دبیر برگزاری همایش‌های ترویحی و معرفی سبد‌های کودی شرکت خدماتی کشاورزی کشور گفت: این سی و پنجمین همایش آموزشی و ترویجی کود‌های آلی و زیستی کشور هست که در بابل در راستای طرح خودکفایی کود‌های کشاوزی داخل و آشنایی بیشتر کشاورزان با کود‌های آلی و زیستی ارگانیک برگزار شد.

قربانی جوکار افزود: در این همایش آموزشی و ترویجی ۱۵ شرکت تولید کود داخل و دانش بنیان از سراسر کشور محصولات خود را به کشاورزان و کارگزاران معرفی کردند.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی است و علاوه بر آن، مسئول تامین و توزیع کود‌های یارانه‌ای کشور است.

قربانی جوکار افزود: این شرکت پا فراتر نهاده و در راستای حمایت از شرکت‌های تولید کننده داخلی اعم از دانش بنیان و تولید کنندگان کود‌های شیمیایی و آلی زیستی، زنجیره تامین و شبکه فروش خود را که بیش از ۳۵۰۰ عامل فروش در سراسر کشور دارد را در اختیار شرکت‌های بخش خصوصی گذاشته است و در قبال این امر، یک ریال هم از شرکت‌های خصوصی دریافت نمی‌کند و به صورت کاملا حمایتی است.

وی توضیح داد: از سال ۹۵ این آموزش آغاز شد و با چند شرکت تفاهم نامه همکاری منعقد شد و اکنون بیش از ۱۲۰ تفاهم نامه همکاری در سال‌جاری با شرکت‌های تولید کننده منعقد شده است و بیش از ۱۳۰۰ قلم کود در این سبد وجود دارد.

جوکار گفت: این کار چند مزیت دارد، نخست اینکه تولید کننده زنجیره تأمین مطمئنی را به راحتی و در کمترین زمان در اختیار خواهد داشت و اطلاعات کارگزاران به تولید کننده داده می‌شود و خود می‌تواند بازاریابی را زیر نظر ستاد (دفتر مرکزی شرکت خدمات حمایتی در استان‌ها) شروع نماید و دوم اینکه زنجیره تامین برای کشاورزان و دست دلال و واسطه از خرید و فروش کود‌ها کوتاه می‌شود و کود‌ها با قیمت مناسب تری دست مصرف کننده می‌رسد.

وی افزود: در همایش‌های آموزشی ترویجی به نوعی کشاورز در این همایش‌ها خرید خود را انجام می‌دهد و همچنین یاد می‌گیرد که کود‌های ریز مغزی چه عملکردی می‌توانند داشته باشند و در بالا بردن کیفیت محصول شان چه کمک و نقشی دارند.

جوکار با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش بنیانی وجود دارد که در خصوص بحث ارگانیک بودن محصول می‌توانند به کشاورزان کمک کنند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *