پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتار از شالیزارهای بابل

کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتار از شالیزارهای بابل

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابل گفت: ۲۴ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان مکانیزه کشت شد.

خبرگزاری صدا و سیما: محسن آهنگری گفت: امسال ۲۳ هزار و ۸۵۰ هکتار از ۴۷ هزار و ۵۳۳ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان بابل به صورت مکانیزه کشت شد. او افزود: از زمان توسعه استفاده ماشین‌های کشاورزی، روش‌های ابتدایی و طاقت‌فرسای قدیمی، به سرعت کنار گذاشته شد و در پی مکانیزه‌شدن، کشاورزی به سرعت رشد پیدا کرد و تولید مواد غذایی افزایش یافت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه از پرکاربردترین ماشین آلات کشاورزی کمباین، تیلر، گاوآهن، تراکتور، دروگر و ماشین سمپاش است، ادامه داد: کاهش زمان انجام فرایند‌های مختلف کشاورزی، کاهش نیاز به نیروی انسانی برای انجام کار‌های مختلف، انجام دقیق‌تر و بهتر کار‌های مربوط به کشاورزی، کاهش هزینه ها، افزایش بهر‌ه وری، آسان‌تر شدن کارها، مقابله با آفت و بیماری‌ها از مزایای استفاده از ماشین آلات است.

آهنگری در پایان یادآور شد: بمناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، نمایشگاه ماشین‌آلات‌کشاورزی (ماشین آلات، نهاده‌های زراعی و دامی، طیور و امور زیربنایی) با مشارکت جمعی از شرکت‌های کشاورزی برگزار شد و مورد بازدید بهره‌برداران وعلاقمندان بخش کشاورزی این شهرستان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *