پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

افتتاح و کلنگ زنی چهار پروژه کشاورزی در بابل/ سرمایه گذاری 115 میلیاردی

افتتاح و کلنگ زنی چهار پروژه کشاورزی در بابل/ سرمایه گذاری 115 میلیاردی

      مدیر جهاد کشاورزی بابل از افتتاح و کلنگ زنی چهار پروژه زیربنایی و صنایع تبدیلی با اعتبار 115 میلیارد ریال در این شهرستان در ایام اله دهه مبارک فجر خبر داد.

خبرگزاری آریا: محسن آهنگری اظهار کرد: همزمان با بزرگداشت ایام اله دهه مبارک فجر چهار پروژه زیربنایی و صنایع تبدیلی با اعتبار 115 میلیارد ریال در شهرستان بابل افتتاح و کلنگ زنی می شود. 

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، سه پروژه زیربنایی بخش کشاورزی در این شهرستان افتتاح و یک پروژه صنایع تبدیلی کلنگ زنی می شود. 

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل ادامه داد: پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی با اعتبار 115 میلیارد و 129 میلیون ریال از محل تامین اعتبارات تملک استانی و با استفاده از تسهیلات و آورده شخصی به بهره برداری خواهد رسید.

 آهنگری پروژه های زیربنایی را شامل طرح تجهیز اراضی به سیستم آبیاری قطره ای با اعتبار 2 میلیارد و 960 میلیون ریال در روستای دیوا ملکشاه و دو طرح احداث ایستگاه پمپاژ آب با اعتبار 12 میلیارد و 373 میلیون ریال از محل اعتبار تملک استانی در روستاهای نخ کل، کلاگر محله، ارمک و چاری این شهرستان اعلام کرد.        
وی کاهش هدررفت آب و افزایش راندمان مصرف آب و انتقال آب کانال یا تخلیه جریان زهکش ها، افزایش ظرفیت ذخیره آب زراعی و تامین آب مطمئن برای کشاورزی را از مزایای پروژه های افتتاحی برشمرد و گفت: با بهره برداری از پروژه های افتتاحی کشاورزان و بهره برداران اراضی زراعی و باغی از مزایای آن بهره مند و برای 24 نفر در زمان اجرای طرح اشتغال ایجاد شد.  
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل کلنگ زنی طرح کارآفرینی بسته بندی انواع میوه و سبزیجات به روش انجماد با 99 میلیارد و 796 ریال اعتبار در شهرک صنعتی بابلکنار این شهرستان را از دیگر پروژه های این مدیریت در ایام بزرگداشت دهه فجر امسال اعلام کرد و افزود: این طرح با ظرفیت 410 تن در سال و پیش بینی اشتغالزایی برای 20 نفر کلنگ زنی و احداث خواهد شد. 

وی در خاتمه افزایش مدت نگهداری، حفظ بافت، رنگ، عطر و طعم و ارزش تغذیه ای محصول، امکان قابلیت مصرف محصولات فصلی در سایر فصول با همان طراوت و شادابی، نظر دسترسی مصرف کننده به مواد غذایی آماده و کاهش ضایعات مواد اولیه را از اهداف نگهداری موادغذایی به روش منجمد کردن برشمرد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *