پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل: ۳۰ درصد مردم شمال برنج خارجی مصرف می‌کنند

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل: ۳۰ درصد مردم شمال برنج خارجی مصرف می‌کنند

 

    رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته تا این تاریخ 30 درصد برنج در شهرهای مصرف کننده توزیع می‌شد این در حالیست که امسال نتوانستیم 5 درصد برنج تولیدی را در سایر شهرها توزیع کنیم.

ایلنا: حسن تقی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به رکود حاکم بر بازار برنج، گفت‌: کشاورزان رغبتی برای فروش برنج از خود نشان نمی‌دهند، چراکه منتظرند نرخ این محصول افزایش پیدا کند. قیمت برنج سال گذشته به کیلویی 100 هزار تومان رسید از این‌رو کشاورزان با در نظر داشتن تورم حاکم بر کشور در نظر داشتند که نرخ  برنج در سال جاری به کیلویی 150 تا 200 هزار تومان برسد.

بنا به اظهارات وی؛ بازار کشش برنج کیلویی 150 هزار تومان را ندارد و بعید است که بازار روی نرخ مد نظر کشاورزان بنشیند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید برنج ورود نکردند، افزود: دولت نرخ دستوری فروش برنج را 85 هزار تومان اعلام کرده است ازاین‌رو باید نرخ  فروش برنج در شالی کوبی کیلویی 70 تومان شود که بعد از بسته بندی نرخ برنج به کیلویی 80 هزار تومان برسد و فروشگاه بتواند کیلویی85 هزار تومان بفروش برسانند.

تقی‌زاده با اشاره به نرخ انواع ارقام برنج، خاطر نشان کرد: برنج ندا کیلویی 40 هزار تومان، شیرودی کیلویی 48 هزار تومان، فجر کیلویی 55 هزار تومان و طارم کیلویی 88 تا 90 هزار تومان در بنکداری‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با بیان اینکه بیش از 50 روز است که برنج نو در بازار عرضه شده است، اذعان کرد: در سنوات گذشته تا این تاریخ 30 درصد برنج در شهرهای مصرف کننده توزیع می‌شد این در حالیست که امسال نتوانستیم 5 درصد برنج تولیدی را در سایر شهرها توزیع کنیم.

به گفته وی؛ افزایش قیمت برنج ایرانی باعث شده است بالای 30 درصد مردم شهرهای شمال کشور به ناچار برنج خارجی خریداری کنند. همچنین محصول کشت دوم به دست نیامده است و اگر این محصول در بازار عرضه شود برنج به وفور در بازار عرضه می‌شود.

تقی‌زاده در پاسخ به این پرسش که در خبرها آمده است که دزدی از شالیزارهای برنج شایع است آیا این خبر را تایید می‌کنید؟ گفت: این دزدی‌ها محدود و در شالیزارهای مازندران شایع نیست؛ دزدی شبانه از شالیزارها امکان برداشت را محدود می‌کند چراکه درو شالیزار نیاز به تجهیزات دارد و حجم دزدی ها به قدری نیست که رسانه‌ای شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *