پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

شناسنامه دار شدنِ باغ های مرکبات و کیوی بابل

شناسنامه دار شدنِ باغ های مرکبات و کیوی بابل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل: ۱۱۴ هکتار باغ مرکبات و کیوی در این شهرستان شناسنامه دار شدند.

خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن علی گل‌زاده به راهکار توسعه و استاندارد سازی تولیدات باغی، با شناسنامه دار کردن باغ ها اشاره کرد و گفت: سطح تخصیصی طرح هویت بخشی و شناسنامه دار کردن باغ های شهرستان بابل ۳۰۰ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اجرای سطح تخصیصی در ۲۵۰ هکتار باغ مرکبات و بقیه کیوی برای شناسنامه دار شدن در این شهرستان افزود: تا کنون طرح شناسنامه دار شدن ۱۱۴ هکتار باغ مرکبات و کیوی در شهرستان بابل اجرا شد.

علی گل‌زاده، با بیان اینکه ۸۲ مورد این طرح در ۸۴ هکتار از باغ های مرکبات و ۴۲ مورد در ۳۰ هکتار باغ های کیوی در شهرستان بابل اجرایی شده است، هویت‌بخشی یکپارچه و ایجاد ارتباط مؤثر و پایدار با تولیدکنندگان زیربخش باغبانی با اهداف مهمی مانند تدوین بانک جامع اطلاعاتی محصولات باغبانی، ثبت و پایش مبدا تولید محصولات، کنترل باقیمانده آثار سموم شیمیایی، ارتقای کمی و کیفی صادرات محصولات باغبانی و در مجموع اِعمال مدیریت جامع حوزه محصولات باغبانی را از جمله راهبرد‌های طرح شناسنامه دار کردن باغ ها برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: در فرآیند طراحی شده برای اجرای این طرح ملی، همه مراحل ثبت و صدور شناسنامه واحد‌ها در سامانه تحت وب بهره‌برداران نظام صنفی کشاورزی موسوم به «سَبَک» صورت انجام گرفته که با کد دسترسی سریع طراحی در این سامانه برای مراکز تولید محصولات باغبانی، امکان پایش مبادی تولید و استانداردسازی محصولات برای صادرات و حتی تنظیم بازار داخلی ایجاد خواهد شد.

علی گل‌زاده، با بیان اینکه باغ های دارای شناسنامه باید دارای کارشناس ناظر بوده تا اطلاعات روند داشت محصول ثبت شود گفت: تا کنون ۱۵ مورد از باغ های شهرستان بابل در ۱۵ هکتار برای دریافت کد QR ثبت اولیه انجام شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *