پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

صادرات سالانه ۵۰۰۰ تن ماهی کپور و قزل‌آلا از بابل به خارج از کشور

صادرات سالانه ۵۰۰۰ تن ماهی کپور و قزل‌آلا از بابل به خارج از کشور

     رئیس اداره شیلات بابل با اشاره به اینکه شهرستان قطب تولید کپور ماهیان شمال کشور است گفت: سالانه ۵۰۰۰ تن ماهی کپور و قزل آلا از شهرستان بابل به کشورهای آسیایی صادر می شود.

خبرگزاری ایسنا؛ کمیل آری، در گفت و گو با ایسنا از فعالیت ۶۷۹ مرکز آبزی پروری در شهرستان بابل خبر داد و اظهار کرد: شهرستان بابل با تولید ۹۵۰۰ تنی آبزیان، قطب تولید کپور ماهیان شمال کشور بوده و با وجود ۲ بازار ماهی فعال در سطح شهرستان، محل تامین و توزیع ماهی استان مازندران است.

وی، سرانه مصرف سالانه آبزیان در شهرستان برای هر نفر را ۱۵.۵ کیلوگرم برشمرد و در ادامه از صادرات بیش از ۵۰۰۰ تن ماهی کپور و قزل‌آلا از شهرستان بابل به کشورهای آسیایی خبر داد و تصریح کرد: برای ترویج و افزایش سرانه مصرف ماهیان هر ساله کارگاه آموزشی در بابل برگزار می شود که با استقبال خوبی مواجه هستیم.

آری، با اشاره به اینکه مساحت ۲۳۰۰ هکتار در شهرستان بابل به کشت آبزیان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا برای ۱۸۰۰ نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

رئیس شیلات بابل از تولید سالانه ۵۰ تن گوشت خاویار در شهرستان بابل خبر داد و گفت: ماهی خاویار از مقاوم ترین نوع ماهی بوده که توجیه اقتصادی مناسبی دارد انتظار داریم پرورش دهندگان، پرورش خاویاری را اولویت کارخود قرار دهند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *