پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

پیش بینی تولید ۴۳ هزار تن نارنگی در بابل

پیش بینی تولید ۴۳ هزار تن نارنگی در بابل

      پیش بینی می‌شود ؛ امسال ۴۳ هزار تن نارنگی در باغ‌های بابل برداشت شود.

خبرگزاری صداوسیما؛ مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به هزار و ۲۸۵ هکتار سطح درختان بارور نارنگی شهرستان بابل  و ۶۹ هکتار و ۷۲ مترمربع سطح غیر بارور در این شهرستان، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۳ هزار تن نارنگی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

محسن علی گل زاده با بیان اینکه کیفیت میوه برای برداشت بستگی به مواد جامد محلول و اسیدیته میوه و میزان آسیب و زخم درحین برداشت دارد، افزود: نارنگی‌ها یی که با دست برداشت می‌شوند، به دقت زیادی نیاز است که برداشت با قیچی نوک گرد، مانع این آسیب می‌شود.
وی،  به دقت بیشتر در برداشت نارنگی نسبت به سایر مرکبات تا رسیدن به مصرف کننده اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های مناسب برداشت تاثیر زیادی در جلوگیری ضایعات پس از برداشت دارد.
مدیر جهاد کشاورزی بابل همچنین رعایت برخی نکات کلیدی از جمله وجود کارگران ماهر، استفاده از دستکش در زمان برداشت، حمل میوه‌های برداشت شده بلافاصله پس از برداشت به فضای سرپوشیده، انبار یا سردخانه، خود داری از قرار دادن محصول برداشتی در محوطه باغ به دلیل تابش مستقیم آفتاب، نوسانات آب و هوایی و احتمال بارندگی و … در زمان برداشت را در کاهش ضایعات موثر برشمرد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *