پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

صدور ۱۲ مجوز گلخانه تجاری در بابل

صدور ۱۲ مجوز گلخانه تجاری در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از صدور ۱۲ مجوز گلخانه تجاری در نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد.

خبرگزاری صداوسیما: مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه فضای کشت گلخانه‌ای شهرستان بابل ۱۳.۵۲ هکتار است، گفت: ۴۹۸ نفر گلخانه دار در این شهرستان فعالیت دارند.

محسن علی گل زاده افزود: گلخانه‌های در حال بهره برداری این شهرستان شامل گلخانه گل و گیاهان زینتی به مساحت ۱۰.۶۲ هکتار با فعالیت ۴۴۹ نفر، گلخانه سبزی و صیفی در سطح  ۱.۸۵ هکتار با فعالیت ۳۵ نفر، گلخانه لیموترش در سطح ۰.۷۴ هکتار با فعالیت ۱۰ نفر و گلخانه گیاهان دارویی در ۰.۳۱ هکتار با  فعالیت ۴ نفر می‌شوند.

او درباره صدور مجوز گلخانه‌ها در مقیاس  کوچک در این شهرستان، گفت: ۱۵۳ فقره مجوز تاسیس به مساحت ۳۳ هزار و ۶۳۵ متر مربع و ۱۰۶ مجوز بهره برداری پارسال در سطح ۱۹ هزار و ۳۵۳ متر مربع صادر شد.

علی گل زاده افزود: هشت مجوز تاسیس گلخانه تجاری به مساخت ۲۱ هزار و ۷۲۷ متر مربع و ۴ مجوز بهره برداری گلخانه تجاری پارسال   در نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر شد.

او گفت: افزایش چند برابری تولید در واحد سطح نسبت به کشت در فضای باز، تولید در تمام فصل ها، ایجاد اشتغال و درآمد فعالان بخش کشاورزی و امنیت غذایی پایدار، ارزش افزوده بالا به سبب تولید بیشتر و ثبات قیمتی آن در بازار و مصرف بهینه منابع آبی و افزایش بهره‌وری از مهمترین مزایای کشت گلخانه‌ای است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *