پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
جشنواره

آغاز جشنواره ملی بهار نارنج در بابل

آغاز جشنواره ملی بهار نارنج در بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکزمازندران، شهردار بابل در مراسم افتتاحیه این جشنواره، هدف از برگزاری جشنواره بهار نارنج را برپایی جشن و نشاط میان مردم و رونق اقتصادی اعلام کرد.

شاهین کلانتری بنگر افزود: یازدهمین جشنواره ملی بهارنارنج با حضور ۳۶ غرفه از تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، خراسان شمالی، رضوی، گیلان و مازندران تا ۲۹ اردیبهشت، از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گلستان نوشیروانی شهرستان بابل برگزار می‌شود.

بهار نارنج همان شکوفه‌های خوش عطر درختان نارنج است، که شکوه و عطرش در فصل بهار بهشت چشم گردشگران شده و در پاییز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج می‌دهد.
در قرن شانزدهم میلادی «آنا ماری نرولی» پرنسس ایتالیایی از اسانس گل‌های بهار نارنج برای خوشبو کردن دستکش‌های خود استفاده کرد.

امروزه «نرولی اویل» که از اسانس‌های گران قیمت در جهان است، از گل‌های بهار نارنج تهیه می‌شود.

گیاه نارنج بومی مناطق استوایی آسیا از جمله هند و چین است و در مناطق گرم و نیمه گرم به خوبی رشد کرده و در ایران استان‌های گیلان، مازندران و فارس رویش بیشتری دارد.

قسمت‌های مورد استفاده این گیاه، گل، برگ، میوه و آب نارنج بوده که همگی دارای خواص دارویی هستند. بهارنارنج دارای طبع گرم و خشک بوده، اما برای افراد با طبع سرد هم بسیار مناسب است.

آرامش اعصاب، روشن کننده پوست، مرطوب و نرم کردن پوست، درمان کننده آفتاب سوختگی، ایجاد احساس آرامش، خوشبو کننده هوا، بهبود خواب و دارا بودن آنتی اکسیدان قوی برخی از فواید شکوفه‌های خوش عطر بهار نارنج است که در قالب انواع دمنوش و عرقیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *