پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
طرح ملی سحر

برگزاری طرح ملی سحر در بابل

برگزاری طرح ملی سحر در بابل

مانور تیم سحر استان مازندران برای اجرای برنامه‌های حمایت‌های روانی _ اجتماعی در بابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: در راستای تحقق اهداف عالی جمعیت و در جهت ارتقای سطح روانی اجتماعی کودکان در شرایط اضطراری، تیم سحر استان مازندران (سفیران حمایت‌های روانی ٫ اجتماعی) در روستا‌های شهرستان بابل جهت اجرای فعالیت‌های بشر دوستانه در قالب فضای دوستدار کودک (CFS) (children friends space) حضور یافتند.

لیلی احمدی با اشاره به اهداف تشکیل تیم سحر در راستای اجرای برنامه‌های حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا گفت: طرح ملی سحر در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی _ اجتماعی ناشی از حوادث، توانمندسازی و کمک به کودکان تحت تاثیر از بلایا برای بازگشت به زندگی عادی این افراد راه اندازی شده است.

او به فعالیت تیم سحر استان در طرح‌های اجرا شده اشاره کرد و افزود: تیم سحر «سفیران حمایت روانی _ اجتماعی» در مناطق کم برخوردار، مناطق آسیب پذیر و بلایا توسط اعضای جوانان دانش آموخته رشته‌های روانشناسی، مددکاری و مشاوره جمعیت هلال احمر استان مازندران، فعالیت‌های خود را در قالب حمایت روانی و اجتماعی در سال‌های اخیر اجرایی نموده تا بتواند آسیب‌های روحی و روانی در مناطق یاد شده و همچنین بعد از حوادث و چگونگی مواجه شدن با آن را به حداقل برساند.

احمدی با اشاره به اهداف حضور و فعالیت تیم سحر بیان کرد: فضای دوستدار کودک یک فضای امن و برانگیزاننده برای کودکان است و کودکان در این فضا در کارگاه‌های آموزشی هوش و خلاقیت شرکت و مهارت‌های کلامی ٫ دیداری و مهارت‌های زندگی را بر اساس شرایط اقلیمی فرا می‌گیرند تا مقابله با بلایای طبیعی و چگونگی رویارویی این کودکان و نوجوانان افزایش یابد.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران در همین زمینه ادامه داد: از دیگر اهداف مشارکت تیم سحر در این مانور اینکه با حضور خود در این مناطق تمرین نموده و آمادگی خود را جهت ارائه خدمات بشر دوستانه به کودکان تحت تاثیر حوادث و سوانح افزایش دهد.

وی برپایی ایستگاه شادی و نشاط، ایستگاه کار گروهی، استعداد یابی و ایستگاه نقاشی رل از اهم اقدامات تیم سحر معاونت جوانان استان مازندران در روستا‌های شهرستان بابل بیان کرد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *