پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان صنایع بابل: بی‌توجهی به تولید کننده، واسطه‌گران را فربه کرد

بی‌توجهی به تولید کننده، واسطه‌گران را فربه کرد

     رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان صنایع بابل با اشاره به اینکه شعار حمایت از بخش تولیدی در کنار بی‌توجهی به تولیدکننده خواب خوش را از صنایع گرفته و واسطه گران داخلی را فربه کرده است، گفت: اگر وضع به همین روندی که در حال حاضر وجود دارد ادامه پیدا کند به‌زودی با شهرک‌های صنعتی مخروبه در بابل مواجه خواهیم بود.

 

ایسنا: محمدصادق رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مصوبات کمیته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط بانک‌ها اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: مصوبات این کمیته قانونی است به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در حال اجرا است اما بانک‌ها همواره به مصوبات آن توجهی نداشته و تمکین نکردند.

وی افزود: آخرین ابلاغیه مربوط به پرداخت ۷ و نیم درصد معوقات بانکی و استمهال یا امهال تسهیلات بوده که بانک‌ها در شرایط فعلی جامعه بدون توجه، تفکرات سیستمی و سلیقه‌ای مدیران خود را دنبال می‌کنند که در قبال این رفتار همچنان تولیدکننده در لیست سیاه قرار دارد و از گرفتن هرگونه خدمات بانکی ناتوان است.

این مسئول یکی دیگر از مشکلات حوزه تولید از سوی دولت را حذف معافیت‌های گمرکی که سبب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود برشمرد و خاطرنشان کرد: این امر سبب رقابت پذیر نبودن، کاهش کیفیت و به فروش نرفتن محصولات به دلیل بالا بودن بهای تمام شده کالا است.

رمضانپور بی‌ثباتی قیمت دلار و به تبع آن گرانی مواد اولیه را چالش جدی بخش تولیدی برشمرد و گفت: سیاست‌های غلط، نوسان قیمت دلار، قوانین بسته و دست و پا گیر، اقدامات سلیقه‌ای مدیران، اجازه نفس کشیدن به حوزه تولید و رسیدن به مرز خودکفایی را از صنایع داخلی سلب کرده است.

رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان صنایع بابل تصریح کرد: قطع تسهیلات بانکی، نبود نقدینگی و برگشت سرمایه، افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه مراکز تولیدی را به سمت ورشکستگی رسانده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *