پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

خوشه دهی برنج در ۳۲ هزار هکتار شالیزار بابل

خوشه دهی برنج در ۳۲ هزار هکتار شالیزار بابل

بیش از ۳۲ هزار هکتار از شالیزار‌های بابل به مرحله خوشه دهی رسیده است.

خوشه دهی برنج در ۳۲ هزار هکتار شالیزار بابل به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی بابل از خوشه دهی برنج در ۳۲ هزار و ۷۶۵ هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

محسن علی گل زاده وضعیت سبز مزارع شالیزاری شهرستان بابل را مطلوب اعلام کرد و گفت: سطح زیرکشت برنج این شهرستان در سال زراعی جاری ۴۷ هزار و ۵۳۴ هکتار است و تاکنون ۲۹ هزار و ۱۳۸ هکتار معادل ۱۰۰ درصد ارقام محلی برنج و سه هزار و ۶۲۸ هکتار ارقام پرمحصول به مرحله خوشه دهی رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، تاکنون آبیاری تناوبی در ۳۷ هزار و ۳۵۱ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد.

علی گل زاده با اشاره به فواید آبیاری تناوبی از جمله تهویه خاک و خارج کردن گاز‌های سمی آن، صرفه جویی در میزان آب مصرفی، کاهش مشکلات ناشی از عدم زهکشی و افزایش عملکرد، تصریح کرد: ضروری است آبیاری تناوبی جایگزین آبیاری با شیوه غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد، شود.

به گفته این مسوول مبارزه مکانیکی با علف‌های هرز با عملیات وجین دستی در ۴۷ هزار و ۵۳۴ هکتار، با وجین کن در ۶ هکتار و مبارزه با بلاست برگ در ۶ هزار و ۹۷ هکتار شالیزار این شهرستان انجام شد.

وی افزود: مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار در نسل اول در یک هزار و ۶۶۰ هکتار و مبارزه بیولوژیک در نسل دوم کرم ساقه خوار برنج در ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار صورت گرفت.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *