پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
شهید

شهید گمنام در پیرعلم بابل به خاک سپرده شد

شهید گمنام در پیرعلم بابل به خاک سپرده شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، در آستانه سالروز شهادت رییس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع)؛ استان مازندران میزبان پیکر‌های پاک و مطهر شهدای خوشنام از دوران دفاع مقدس بود و این در حالیستکه شمیم شهدا در جای جای استان لاله خیز مازندران پیچیده و حال و هوای شهدایی در نقاط مختلف استان برپا شده است.

پیکر پاک و مطهر ۶ شهید گمنام، امروز پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ در شهر‌های ساری، بابل، جویبار و آلاشت تشییع و خاکسپاری شد.

مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهر‌های مختلف استان، امروز و در زیر بارش رحمت الهی، پیکر‌های شهدای خوشنام را تا جایگاه ابدی مشایعت کردند تا آن‌ها احساس غریبی نکنند.

مردم مومن شهرستان ساری پیکر سه شهید خوشنام را از امامزاده یحیی تا میدان امام حسین علیه السلام این شهر تشییع کردند.

پیکر‌های این سه شهید گمنام، در محل استانداری مازندران، اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه پیام نور ساری خاکسپاری شدند.

امروز پیکر یک آلاله خونین بال و گمنام در میان حزن و اندوه مردم شهید پرور شهرستان بابل تشییع و سپس در تکیه پیرعلم بابل به خاک سپرده شد.

مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه جویبار هم، امروز میزبان یک شهید خوشنام دوران دفاع مقدس بودند. پیکر پاک و مطهر این شهید گمنام پس از مشایعت مردم منطقه، به روستای شورکا جویبار منتقل و خاکسپاری شد.

همچنین امروز و بصورت همزمان، مردم شهیدپرور سوادکوه میزبان یک شهید خوشنام دوران دفاع مقدس بودند. پیکر پاک و مطهر این شهید گمنام پس از تشییع در شهر زیراب و روستا‌های مسیر به آلاشت منتقل شد و پس از وداع مردم آلاشت با این آلاله خونین بال دوران دفاع مقدس در آن شهر خاکسپاری شد.

مردم شهیدپرور شهرستان چالوس هم فردا جمعه ۶ خرداد میزبان دو شهید هستند که پیکر‌های این دو شهید خوشنام همراه با اقامه نماز جمعه در گلزار شهدای اشکاردشت این شهرستان خاکسپاری می‌شوند.

استان شهید پرور مازندران در ایام شهادت ششمین ستاره آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) میزبان ۸ شهید گمنام از دوران دفاع مقدس بود.

پیکر پاک و مطهر این شهدا؛ روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ وارد استان مازندران شدند و در شهر‌های پل سفید، زیراب، شیرگاه و قائمشهر مورد استقبال مردم ولایتمدار و شهیدپرور قرار گرفتند و مردم فرزندان عاشورایی را در آغوش کشیدند و سنگ تمام گذاشتند.

علوی‌تبار‌ها شامگاه سوم خرداد در مراسم باشکوهی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در ساری با این آلاله‌ها وداع کردند.

همچنین مراسم وداع با پیکر‌های شهدای گمنام با حضور مردم شهیدپرور و قدرشناس، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولین در شهر‌ها و مناطق مختلف استان برگزار شد.

استان مازندران در دوران دفاع مقدس، بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *