پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

پرداخت تسهیلات بنیاد برکت به طرح های اشتغالزای بابل

پرداخت تسهیلات بنیاد برکت به طرح های اشتغالزا

بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۶۵۰ نفر در بابل پرداخت کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: الهام علی جانپور  تسهیلگر بنیاد برکت در بخش گتاب بابل گفت: این تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی در زمینه‌های تولید پوشاک، صنایع تبدیلی کشاورزی، فرآورده‌های لبنی، پرورش طیور، گلخانه لیموترش، صیفی جات، گل و گیاه، پرورش قارچ، خدمات عمومی، خدمات فنی خودرو و ساختمان در روستا‌های شهرستان بابل پرداخت شد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۳۰۰ طرح اشتغالزایی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در روستا‌های بخش گتاب اجرا شد که برای چهارصد نفر بصورت مستقیم و یکصد نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد شد و طرح‌های اجرا شده نقش موثری در تقویت معیشت و اقتصاد خانواده‌های روستایی داشته است.

وی افزود: سقف تسهیلات بنیاد برکت طرح سحاب در سال گذشته ۵۰۰ میلیون ریال بوده که امسال نسبت به سال قبل افزایش یافته و به نهصد میلیون ریال رسیده است که با کارمزد ۴ درصد بوده است.البته از منابع تبصره ۱۸جهاد که تا سقف ۵ میلیارد ریال با کارمزد ۱۲ درصد بوده به متقاضیان کارگاهی و با وسعت کار بیشتر نیز پرداخت شده است.

علی جانپور با اشاره به اینکه سال آینده طرح اشتغالزایی در بابل افزایش پیدا خواهد کرد تصریح کرد: رویکرد اصلی بنیاد برکت، افزایش مهاجرت معکوس به روستا در نتیجه اشتغالزایی و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم روستایی است.

وی گفت: برای اطمینان از راه اندازی کسب و کار و جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی، بازدید‌های دوره‌ای از سوی تسهیلگران بنیاد برکت انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *