پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
نان

کمبود آرد در بابل نداریم

کمبود آرد در بابل نداریم

رئیس اتحادیه خبازان بابل با بیان اینکه در شهرستان کمبود آرد نداریم، گفت: هیچ نانوایی حق ندارد افزایش قیمت داشته باشد و در صورت افزایش قیمت تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ناصر قنبرزاده رئیس اتحادیه خبازان شهرستان بابل با بیان اینکه ما در شهرستان بابل کمبود آرد نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر بخاطر برخی نارسایی‌ها در حمل آرد و خرید گندم بصورت موقت با مشکل مواجه شدیم که در همین ایام برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: برخی نانوایی‌ها بخاطر شرایط مکانی و داشتن مشتری پخت بیشتری نسبت به سهمیه مشخص شده خودشان انجام می‌دهند و با خرید آرد بصورت آزاد از برخی نانوایی‌ها سهمیه پخت را افزایش می‌دهند که این امر تخلف محسوب می‌شود و چون سهمیه آرد در حال حاضر محدودتر شد این نانوایی‌ها با مشکلاتی مواجه شدند.

قنبرزاده ادامه داد: سرانه هر فرد در شهرستان ۷ کیلو و ۲۰۰ گرم است، البته برخی از شهرستان‌ها ۹ کیلو است، در شهرستان بابل ۸۲۰ نانوایی فعال داریم در شرایط فعلی ارزانی نان و محدود نبودن خرید نان برای مشتریان باعث مشکلاتی شد.

رئیس اتحادیه خبازان بابل خاطرنشان کرد: با گران شدن نهاده‌های دامی، بخاطر صرفه اقتصادی مردم نان را جایگزین این نهاده‌ها کردند، برخی از نانواها بخاطر اینکه بدون دردسر به سود بیشتر برسند آرد را آزاد می‌فروشند و نانوا خریدار هم در مقابل بخاطر رسیدن به سود بیشتر،  با وزن کمتری نان را پخت می‌کند و معمولا کسی هم متوجه نمی‌شود مگر اینکه بازرسان این اتحادیه متوجه شوند؛ تنها راه برون رفت از این مشکلات آزاد شدن یارانه هست که در مورد این امر هم نانواها استقبال می‌کنند وقتی قیمت واقعی برای نان اعمال شود سعی بر این می‌شود که به اندازه احتیاج خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت نان تغییر نکرده است، تصریح کرد: هیچ نانوایی حق ندارد افزایش قیمت داشته باشد و در صورت افزایش قیمت تخلف محسوب می‌شود.

قنبرزاده در پایان افزود: در همه نانوایی‌ها تابلوهایی نصب است که قیمت نان، ساعت کار، وزن آرد و شماره ثبت شکایت ثبت شده است. مردم جهت طرح هرگونه شکایت به شماره ۱۲۴ یا شماره ۳۵۰۸۸۳۵۰ تماس حاصل فرمایند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *