پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

تکذیب شایعه کدر شدن آب تصفیه خانه آب بابل

معاون طرح و برنامه شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حاشیه بازدید از تصفیه خانه آب بابل گفت: خوشبختانه با اقدامات مدیریتی و پیشگیرانه‌ای که انجام شد خسارات در مقایسه با شدت سیلاب کاهش یافت.

داوودیان گفت: سد البرز همه سیلاب‌ها را مهار کرده و باتوجه به ساماندهی، لایروبی و دیواره سازی‌هایی که به ویژه در طی سال‌های اخیر در بیشتر رودخانه‌های استان انجام گرفته خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها به حداقل رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کدورت آب ناشی از سیلاب اخیر چندین برابر سیلاب‌های گذشته بوده است با راه اندازی تصفیه خانه آب بابل و بابلسر در هفته گذشته، خوشبختانه شهر بابل دچار قطعی آب نشده و آب شهر که در سیلاب‌های گذشته با کدورت بالا قطع می‌شد با راه اندازی تصفیه خانه مذکور، مشکلی در تأمین آب شرب بابل پیش نیامده و مردم اثر سیل را در آب شرب حس نکردند.

داوودیان گفت: متاسفانه برخی از سایتها قطعی آب شرب شهر بابل ناشی از سیل اخیر و کدر شدن را مطرح نمودند که بدینوسیله این موضوع تکذیب می‌شود.

معاون طرح و برنامه آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: بیشترین شدت سیلاب در مناطق بابل و سوادکوه شمالی رخ داده و مقدار بارش در فیروز جاه بابل ۱۷۰میلیمتر در یک روز بوده است.

داوودیان افزود: این سیلاب از نظر حداکثر آب برابر سیل سال۱۳۹۸، اما از نظر حجم کمتر بوده است، بطوری که در این سیلاب حداکثر آب ورودی به سد البرز معادل ۴۵۰مترمکعب در ثانیه و در رودخانه سجادرود ۳۰۰مترمکعب در ثانیه بوده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *