پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

ثبت شرکت در بابل

ثبت شرکت در بابل و مازندران

با ما تماس بگیرید:

بابل ـ بلوار شیخ طبرسی (فلکه کارگر)، حدفاصل کارگر و میدان ولایت، کوچه پاسداران ۱، ساختمان دوم (دست چپ)،  طبقه اول، واحد دوم، مرکز کارآفرینی پِرکا.

تلفن:

۰۹۰۱۱۳۲۲۸۲۶

۰۱۱۳۲۲۰۱۲۳۳

***
ثبت شرکت در بابل

                                 ثبت شرکت در بابل

طبق ماده ی ۲۰ قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، شرکت های تجاری بر ۷ قسم است:

ـ شرکت سهامی

ـ شرکت با مسئولیت محدود

ـ شرکت تضامنی

ـ شرکت مختلط غیر سهامی

ـ شرکت مختلط سهامی

ـ شرکت نسبی

ـ شرکت تعاونی تولید و مصرف

 

حال به تعریف هر کدام پرداخته می شود:

۱) تعریف شرکت سهامی عام‌

شرکت سهامی‌عام، شرکتی است بازرگانی (‌ولو اینکه موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد) که سرمایه‌‌ی آن به سهام، تقسیم‌شده که بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین‌ می‌شود. در شرکت سهامی‌عام، تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهام‌داران، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. در این شرکت، عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل از نام شرکت با بعد از آن، بدون فاصله با نام شرکت در کلیه‌ی اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

 

۲) تعریف شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن،‌ امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه‌ی آن منحصراً توسط مؤسسین،تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود.

 

۳) تعریف شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در نام شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› ‌قید شود.

 

۴) تعریف شرکت تضامنی

شرکت تضامنی،شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود.اگر دارایی شرکت برای تأدیه‌ی تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» ‌و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود.

 

۵) تعریف شرکت مختلط غیرسهامی

شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود. شریک ضامن، مسئول کلیه‌ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود، کسی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایه‌ای است که درشرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت «شرکت مختلط» ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن، قید شود.

 

۶) تعریف شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که تحت نام مخصوص بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود.شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه‌ی آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه‌ای است که در شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه‌ی او به صورت سهام درنیامده و مسئول کلیه‌ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیداشود .در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. در نام شرکت باید عبارت «شرکت مختلط»‌ ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.

 

۷) تعریف شرکت نسبی

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری، تحت نام مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و مسئولیت هریک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته است. در اسم شرکت نسبی عبارت «شرکت نسبی» و لااقل اسم یکی از شرکا باید ذکر شود؛ در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد؛ بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده عبارتی از قبیل «و شرکا» و «‌و برادران» ضروری است.

 

۸) تعریف شرکت تعاونی

به موجب ماده‌ی۱۷ قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، «شرکت تعاونی، شرکتی است که تمام یا حداقل ۵۱% سرمایه‌ی آن به وسیله‌ی اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرارگیرد و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها،‌ شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می‌توانند جهت اجرای بند ۲ اصل ۴۳ از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مزارعه، ‌مساقات، اجاره، اجاره به شرط تملیک، بیع شرط، فروش اقساطی و صلح، اقدام به کمک در تأمین یا افزایش سرمایه‌ی شرکت‌های تعاونی نمایند؛ بدون آن که عضو باشند.

***

مراحل ثبت شرکت در بابل

۱) آماده کردن مدارک اولیه ثبت شرکت

۲)  تعیین نام شرکت

۳)  ارائه مدارک به اداره ثبت شرکتها پس از بررسی

۴) صدور آگهی (( در صورتی که اطلاعات به درستی درج گردیده باشد))

۵) اخذ آگهی روزنامه رسمی و واریزی های روزنامه رسمی

۶) ارائه آگهی جهت درج در روزنامه های کثیرالانتشار

۷) اخذ پلمپ دفاتر روزنامه و کل شرکت جهت امور حسابداری

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

ـ کپی شناسنامه و کارت ملی

ـ تعیین نام شرکت

مدت زمان ثبت شرکت

زمان ثبت یک شرکت معمولا از ۱۵ روز تا یک ماه می باشد. زمان ذکر شده تا مرحله پایانی ثبت یعنی صدور روزنامه رسمی می باشد.

 

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شامل هزینه ارسال مدارک ، تعیین نام ، حق الثبت ، روزنامه رسمی ، روزنامه کثیرالانتشار می باشد.

***

 

کارشناسان و متخصصان مرکز پِرکا، آماده راهنمایی شما عزیزان برای ثبت شرکت می باشند.

با ما تماس بگیرید:

۰۹۰۱۱۳۲۲۸۲۶

۰۱۱۳۲۲۰۱۲۳۳

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *