پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

خدمات رسانی به مناطق سیل زده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران پس از بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان بابل، از خرابی های ناشی از سیل در شهرستان سوادکوه شمالی بازدید کرد و دستورات میدانی و اداری لازم را برای تسریع در خدمت رسانی و پیگیری امور صادر نمود.

استاندار مازندران در حاشیه این بازدید با بیان این که بارندگی شدید و دبی بالای آب در منطقه لفور سوادکوه شمالی موجب انحراف رودخانه شده است، گفت: با توجه به لایروبی رودخانه در سال های گذشته از بروز فاجعه ممانعت شده است لیکن باید در این راستا اقدامات اساسی  تر صورت گیرد.

حسین زادگان با اشاره به این که اولویت اصلی تاسیسات زیربنایی، آب، برق، گاز و راه دسترسی می باشد که عملیات اجرایی آغاز و دستورات لازم داده شده است و منتطر اعتبارات دولتی نماندیم لیکن باید امکانات بیشتر گسیل و اقدامات تسریع شود، اظهار داشت: براساس برآورد اولیه قریب 450 میلیارد تومان خسارت در سیل های اخیر در این مناطق و بلده وارد شده و این خسارت ها به روز می شود و ۱۲۰ واحد مسکونی آسیب دیده اند.

استاندار با اشاره به این که گرچه خسارات سیل اخیر در آمل، بلده، بابل و سوادکوه شمالی بوده است لیکن کانون خسارات در سیلاب اخیر بندپی شرقی و لفور سوادکوه بوده است، تصریح کرد:  بیشترین آسیب  و خسارت به سردهنه های کشاورزی، راه های آسفالته و  راه های روستایی بوده و حدود ۱۵۰ کیلومتر از راه های روستایی آسیب دیده است.

وی گفت: همچنین برخی از پل ها و آب راه ها آسیب دیده اند که برخی باید ترمیم و برخی دیگر باید احداث شود و با اقدامات خدماتی و زیربنایی در روستاها باید وضعیت روستاهای آسیب دیده را به شرایط عادی برگردانیم.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که پیش از تخصیص اعتبارات کارهای لازم را آغاز کرده ایم و منتظر مصوبه نمانده ایم، افزود: معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه دیروز از طریق تماس تلفنی پیگیر مسایل سیل استان بوده اند و درمورد تامین اعتبار قول مساعد داده اند و از دفتر رییس جمهور محترم نیز موضوع پیگیری شده است.

استاندار با اشاره به این که آب و برق قریب به اتفاق روستاها وصل شده است و موارد لکه ای نیز از سوی دستگاه های مسئول در حال پیگیری است، گفت: دیواره سازی و لایروبی رودخانه ها نیز از طریق پیمانکاران بنیاد مسکن و بسیج سازندگی دنبال خواهد شد تا با ارایه کار مطلوب مردم در سیلاب های بعدی دچار مشکل نشوند.

وی افزود: پس از ارایه خدمات زیربنایی در حوزه آب، برق و گاز؛ اتصال راه‌های ارتباطی بین بخشی از جمله اولویت‌هایی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *