پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

دغدغه های نمایندگان بابل در حضور معاون اجرایی رئیس جمهور

نمایندگان بابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد به تشریح چالش ها، تهدیدات و مشکلات شهرستان بابل پرداختند.

علی کریمی فیروزجایی در جلسه شورای اداری عصر امروز در بابل با اشاره به اینکه شیرابه دپوی زباله بابلکنار به رودخانه تبدیل شده و تمام سفره های زیرزمینی را آلوده کرده است، گفت: مشکل پسماند شهرستان بابل حل نشده و غیرقابل مهار است.

کریمی فیروزجایی افزود: وضعیت نامناسب فاضلاب بابل، پروژه های نیمه کاره ورزشگاه های بابل، کمبود آب شرب و مشکل پروژه آبرسانی شهرهای گروه الف، قیمت بالای نهاده های دامی و قیمت پایین و نامناسب محصولات کشاورزی و نبود سوخت در فصل کشاورزی مردم ما را نگران کرده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت نگاه عدالت محور داشته باشد همین بس که بابل از نظر جمعیت بزرگترین شهرستان استان بوده ولی از کم ترین امکانات بی بهره است.

کریمی فیروزجایی خواستار توجه ویژه دولتمردان به شهرستان بابل شد و گفت: شهرستان بابل به اندازه یک استان است اما با وجود پیگیری مستمر در رفع مشکلات عدیده و زیربنایی آن، هنوز موفق به رفع مشکلات نشدیم.

افتتاح پروژه کنارگذر جنوبی تنها یک مانور سیاسی بود

دیگر نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه نگاه نسبت به بابل باید تغییر پیدا کند، افزود: شهرستان بابل از ۱۲ مرکز استان بزرگتر است.

مهدی سعادتی تصریح کرد: ما اعتبار اضافی نمی خواهیم بلکه تنها بر اساس شاخص های مورد نظر ارزیابی کنید و حق بابل را بدهید زیرا در بسیاری از حوزه ها عقب ماندگی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار توجه ویژه به فاجعه زیست محیطی و انسانی انجیلسی شد و خاطرنشان کرد: زیرساخت های شهرستان مشکل جدی دارند، افتتاح کنارگذر جنوبی بابل که تبدیل به کشتارگاه شده یک مانور سیاسی بود که در حال حاضر نیمه کاره رها شده است.

سعادتی افزود: راه آهن، پروژه نیمه کاره ورزشگاه ها، مشکل آب شرب، مشکل فاضلاب، مهار آب های سطحی، گرانی سم و کود و نهادهای دامی، کاهش قیمت محصولات کشاورزی از جمله برنج و مرکبات، مشکل محورهای مواصلاتی هفت گانه بابل و بخصوص مشکل مجتمع مرغ لاین را از مهمترین دغدغه های شهرستان بابل است.

وی با اشاره به اینکه بابل حدود یک سال است که شهردار ندارد و بیش از ۲۲۰ روستا در این شهرستان بدون هویت اند، گفت: اجازه نمی دهیم زمین ۱۰ هکتاری حیدرکلا که برای احداث ورزشگاه در نظر گرفته شده را از ما بگیرند.

به گزارش ایسنا صولت مرتضوی که عصر امروز وارد بابل شده است بعد از حضور در گلزار شهدای زرگرشهر بابل از مادر شهیدان غلامی دیدار کرد و بعد آن در جلسه شورای اداری بابل حضور یافت.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *