پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
طرح نسیم مهر

اجرای طرح نسیم مهر در زندان بابل

اجرای طرح نسیم مهر در زندان بابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران با اشاره به اینکه خانواده زندانیان در معرض کمبود‌ها و آسیب‌ها قرار دارند، گفت: زمانی که فردی زندانی می‌شود، خانواده او با انبوهی از مشکلات مواجه می‌شود که خود در ایجاد آن نقشی ندارد و این موضوع می‌تواند در نبود چتر حمایتی از سوی جامعه، آسیب‌های متعدد اجتماعی، فرهنگی، روان‌شناختی و اقتصادی برای همسر و فرزندان زندانیان را رقم بزند که دامنه آن در بسیاری از مواقع از جرم اصلی گسترده‌تر می‌شود.

استادی افزود: یکی از برنامه‌های این اداره کل توجه به مسائل اجتماعی بوده که در این خصوص رسیدگی به خانواده زندانی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود وضعیت خانواده زندانیان خواهد شد.

او گفت: ۲۵۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش یک میلیون تومان، دو سری جهیزیه کامل نوعرسان برای خانواده زندانی اهدا و دوازدهمین واحد مسکونی افتتاح شد.

استادی به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بابل اشاره کرد و گفت: این انجمن به صورت مستمر از خانواده‌های نیازمند زندانیان پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد تا موانع و مشکلات برطرف شود تا این خانواده‌ها بتوانند با دغدغه‌ای کمتر در زمان زندانی شدن سرپرست خانوار ایام را سپری کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران افزود: تاثیر متغیرهایی، چون مدت زندانی شدن و نوع جرم زندانی در عملکرد تحصیلی فرزندان از لحاظ آماری تاثیرگذار بوده و انجمن هم تلاش خواهد کرد آسیب‌های ناشی از زندانی شدن فرد را در ابعاد اقتصادی، عاطفی، اجتماعی و آموزشی بر خانواده و به خصوص فرزندان، کنترل و به حداقل رساند.

او گفت: ۷۴زندانی در روز نسیم مهر آزاد شدند و به ۸ فرزند دانشجو زندانی ۱۶میلیون تومان کمک تحصیلی نقدی اهدا شد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *