پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

اجرای طرح هادی در ۱۰۱ روستای بابل

اجرای طرح هادی در ۱۰۱ روستای بابل

      رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه از ۳۹۱ روستای بالای ۲۰ خانوار تنها برای ۱۰۱ روستا طرح هادی اجرا شد گفت: شهرستان بابل در حوزه اجرای طرح هادی از برنامه ریزی ها عقب بوده و نیازمند توجه و اعتبارات ویژه است.

ایسنا؛ بابک جان محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه مهم ترین وظیفه بنیاد مسکن کمک به ساخت مسکن محرومین است اظهار کرد: درحال حاضر اقداماتی چون اجرای طرح هادی، سنددار کردن زمین های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار، پرداخت تسهیلات وام مسکن روستایی برای ساخت مسکن روستایی، وام تعمیرات مسکن، بازنگری طرح هادی و در سطح شهر نیز ساخت مسکن شهری و واگذاری به متقاضیان و مسئولیت بازسازی اماکنی که در اثر طوفان، زلزله و حوادث قهری دچار خسارت می شوند برعهده بنیاد است.

رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی از وجود ۳۹۱ روستای بالای ۲۰ خانوار از بین ۶۷۰ روستا موجود در شهرستان بابل خبر داد و تصریح کرد: تعداد روستاهای شهرستان بابل از ۶ استان کشور بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم، تهیه طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار امری ضروری است، گفت: ۳۵۷ روستا قابلیت اجرای تهیه طرح هادی دارند که برای ۳۵۲ روستا طرح تهیه شد و بقیه در برنامه امسال قرار دارد.

جان محمدی خاطرنشان کرد: از ۳۹۱ روستا بالای ۲۰ خانوار این شهرستان، ۱۰۱ روستا طرح هادی اجرا شد اما هنوز عقب ماندگی داریم که به دلیل کمبود اعتبار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به سمت جذب مشارکت مردمی حرکت می کنیم، یادآور شد: سیاست مرکز بهره گیری از مشارکت مردمی، شوراها و دهیاران در حوزه جدول گذاری و زیرسازی با مشارکت ۶۰ درصدی بنیاد مسکن و ۴۰ درصدی شورا دهیاری روستاهاست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابل گفت: درصد بهره گیری اجرای طرح هادی در کشور ۵۴ درصد، در استان ۴۲ درصد و در بابل ۲۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار امسال بنیاد مسکن بابل ۱۹ میلیارد تومان از محل کمیته برنامه ریزی بود افزود: برای این اعتبار نیز باید منتظر تخصیص آن باشیم.

این مقام مسئول یادآور شد: طبق تفاهم نامه ای که بین کمیته امداد، بهزیستی، سازمان مدیریت و بنیاد مسکن در سال ۱۳۹۹ منعقد شد سهم شهرستان بابل ساخت ۱۸۰ واحد مسکن محرومین بود که ۲۰ واحد هنوز به اتمام نرسیده است، پرداختی بنیاد به این حوزه نیز، اعطای وام ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان با سود پنج درصد و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض است.

جان محمدی گفت: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می شود که سهم شهرستان بابل ۲۷۰ واحد مسکن است و همچنین تا سال ۱۴۱۰ نباید هیچ واحد فرسوده ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۵ واحد روستایی نیمه تمام داریم که برای تکمیل آن نیاز به اعتبار است، گفت: در حوزه مسکن ملی نیز از سال ۹۹ تاکنون ۹۸ واحد در دست ساخت داریم که ساخت و ساز آن در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی بابل در پایان از افتتاح و بهره برداری ۴ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: ارزش این پروژه ها بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *