پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
دانشجو

انتخاب دو دانشجوی بابلی به عنوان نخبگان برگزیده جایزه البرز

انتخاب دو دانشجوی بابلی به عنوان نخبگان برگزیده جایزه البرز

دکترسید محمود ربیعی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: در پنجاه و نهمین سالگرد تاسیس بنیاد فرهنگی البرز از ۵۹ نخبه کشور شامل دانشمندان، مخترعان و دانشجویان تجلیل بعمل آمد و آقایان آرش مهدوی و آرش محبوبی ‌دوست؛ دانشجویان دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، به عنوان برندگان جایزه البرز در بخش دانشجویی سال ۱۴۰۰ معرفی شدند.

دکتر ربیعی افزود: در بین این ۵۹ نخبه برگزیده جایزه البرز، ۶ دانشمند و ۵۳ دانشجو، طلبه و مخترع حضور داشتند و فرآیند جایزه البرز ۱۴۰۰ به این صورت بود که دانشجویان تمامی رشته‌ها از سراسر کشور براساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی، مدارک و مستندات خود را از طریق وزارتخانه‌های مربوطه (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ارسال کردند و افراد واجد شرایط به تعداد سه برابر ظرفیت به دبیرخانه جایزه البرز معرفی شدند؛ سپس آیین داوری و انتخاب نهایی در بخش‌های دانشجویی، طلاب، مخترعان از میان افراد واجد شرایط معرفی شده از سوی مراجع ذیربط به صورت همزمان و به تفکیک توسط هیات انتخاب جایزه در تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

شایان ذکر است جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی با پیشینه ‌۶۰ ساله از اندیشه و سرشت پاک مرحوم حسینعلی البرز نشات گرفته است و تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی مورد حمایت و تشویق بنیاد فرهنگی البرز قرار گرفته اند.

بنیاد فرهنگی البرز در ۲۷ اسفند ۱۳۴۲ با سرمایه و همت زنده یاد حسینعلی البرز تأسیس شد. او با روح بزرگش، تمام اموال خود را در راه گسترش علم وقف کرد تا با تأسیس بنیاد البرز و تمرکز اموالش در آن، بتواند علم را در جامعه گسترش دهد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *