پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

بازار برنج راکد است/ مشکل تامین نهاده ها در بابل

بازار برنج راکد است/ مشکل تامین نهاده ها در بابل

      معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه بابل با اشاره به رکود بازار برنج، گفت: به تعهدات کشت قراردادی با کشاورزان و شالیکاران عمل نشده است.

خبرگزاری مهر؛ قاسم عزیزاده گرجی ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان بابل با ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت برنج، قطب مهم کشاورزی شمال کشور است، گفت: این شهرستان در تولیدات برخی محصولات کشاورزی دارای رتبه برتر است اما متأسفانه با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی این شهرستان دارای مشکلات زیادی در این بخش است.

وی گفت: زمین‌های شالیزاری شهرستان بابل در کشت اول در ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار و در کشت دوم با ۵۰ درصد کشت، ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار آن زیر کشت رفت اما در زمینه خرید برنج اکنون با مشکل روبرو هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل، رکود مهم ذکر کرد و گفت: متأسفانه به تعهدات قراردادی که بین دولت و کشاورز در زمینه کشت برنج شد، عمل نشد.

عزیززاده گرجی واردات برنج خارجی و تخلیط آن با برنج داخلی در سطح شهرستان‌های استان به ویژه بابل را سبب نوسانات قیمت و از بین رفتن بازار داخلی برشمرد و خواستار رسیدگی جدی به این معضل شد.

فرماندار ویژه بابل سپس با اشاره به تولید مرکبات بابل در سطح اراضی ۲۲ هزار هکتار، از نبود زیر ساخت لازم در این شهرستان انتقاد و خاطرنشان کرد: اگر برای افزایش تولید مرکبات در سال جاری و از طرفی تجربه تلخ سورتینگ داران در کاهش قیمت مرکبات در سال گذشته، تدابیری اتخاذ نشود، مطمئناً امسال با یک مشکل عمده در این حوزه مواجه خواهیم شد.

عزیززاده همچنین خواهان حمایت سازمان حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات از سورتینگ داران شد.

فرماندار بابل اراضی تولید کیوی شهرستان بابل را ۱۴ هزار و ۴۲۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: متأسفانه در زمینه فروش این محصول هم، باغداران با مشکلات زیادی مواجه هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به وجود ۱۷۰ واحد مرغداری شهرستان بابل، بیان کرد: در این واحدهای تولیدی جوجه در هر دوره ۳ میلیون قطعه تولید می‌شود که در طول سال این آمار به ۱۲ میلیون قطعه می‌رسد و تأمین نهاده‌های دامی عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان این حوزه است و ارز ترجیحی می‌تواند در رفع مشکلات آنان کمک کننده باشد.

کد خبر 5590606
اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *