پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

پیش بینی تولید ۴ میلیون گل و گیاه زینتی در بابل 

پیش بینی تولید ۴ میلیون گل و گیاه زینتی در بابل

     پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴ میلیون گل و گیاه زینتی در بابل تولید شود.

خبرگزاری صداوسیما؛ مدیر جهاد کشاورزی بابل از پیش بینی تولید ۴ میلیون و ۲۱۶ هزار شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاهان زینتی در این شهرستان خبر داد.

محسن علی گل زاده با بیان اینکه گلخانه فرصتی برای رشد گیاهان در تمام طول سال و حتی در شرایط سخت را برای گیاهان فراهم می‌کند، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۲۰ شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه‌ای شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل‌های فصلی و درخت و درختچه‌های زینتی در شهرستان بابل تولید و به بازار عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: این میزان تولید در فضای گلخانه‌ای ۱۱۶ هزار و ۷۸۸ مترمربع در مناطق مختلف تحت پوشش مراکز ۹ گانه جهاد کشاورزی این شهرستان انجام می‌شود.

به گفته علی گل زاده میزان تولید انواع گل و گیاهان گلخانه‌ای شامل ۴ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۷۵ گلدان گیاهان آپارتمانی، ۱۴۱ هزار و ۱۰۰ گل شاخه بریده، ۱۱ هزار و ۹۴۵ اصله درختچه‌های زینتی و ۸۰۰ بوته گل‌های فصلی است.

وی با اشاره به اینکه گلخانه در شرایط آب و هوایی نامناسب در مناطق بیش از حد گرم، سرد یا مرطوب می‌تواند کمک بزرگی به بهره بردار برای رشد محصولات دلخواهشان کند، گفت: گلخانه می‌تواند شرایط محیطی بهینه را به بهترین صورت برای گیاهان فراهم و کمترین تلفات را ایجاد کند و به یکی از سودآور‌ترین بخش‌های کشاورزی تبدیل شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *