پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

تولید سالانه 1200 تن قارچ دکمه ای در بابل

تولید سالانه 1200 تن قارچ دکمه ای در بابل

      مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از تولید سالانه یک هزار و 276 تن قارچ دکمه ای در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری صدا و سیما: محسن علی گل زاده با بیان اینکه پرورش قارچ دکمه ای نیاز به علم، تجربه و تخصص دارد و با بکارگیری علم در کنار تجربه به موفقیت های چشمگیری در این زمینه خواهیم رسید، گفت: سالانه یک هزار و 276 تن قارچ خوراکی دکمه ای در شهرستان بابل تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به فعالیت 94 بهره بردار پرورش و تولید قارچ در این شهرستان، افزود: مساحت پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان بیش از 1.5 هکتار است.

 وی تصریح کرد: توسعه قارچ خوراکی را می توان در اهمیت ارزش غذایی و دارویی، هزینه کم و تامین منبع پروتئین مورد نیاز دانست.

 علی گل زاده بیان کرد: قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد، ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت  کمک می کنند.

 وی با اشاره به اینکه همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می توانند کشنده باشند به مصرف کنندگان توصیه کرد قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهیه کنند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *