پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

تولید 400 هزار تن شلتوک برنج در بابل

تولید 400 هزار تن شلتوک برنج در بابل

      مدیر جهاد کشاورزی بابل از تولید 400 هزار تن شلتوک برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری موج: محسن علی گل زاده مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه زراعت برنج به عنوان مهمترین و محوری ترین محصول کشاورزی شهرستان بابل است، اظهار داشت: امسال ۴۶ هزار و ۸۷۸ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان به کشت اول برنج و ۳۱ هزار و ۷۵۰ هکتار مزارع شالیزاری بعد از برداشت کشت اول به کشت مجدد و پرورش رتون اختصاص یافت.

وی ادامه داد: امسال از مزارع شالیزاری کشت اول برنج و کشت مجدد و پرورش رتون این شهرستان ۴۰۰ هزارتن شلتوک برنج تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به تولید ۲۹۸ هزار و ۶۱۲ تن شلتوک برنج از کشت اول، تصریح کرد: کشت ارقام پر محصول در ۱۸ هزار و ۳۵ هکتار با عملکرد هشت هزار و ۸۱ کیلوگرم در هکتار و تولید ۱۴۵ هزار و ۷۵۰ تن شلتوک و کشت ارقام محلی در ۲۸ هزار و ۸۴۳ هکتار با عملکرد پنج هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار با تولید ۱۵۲ هزار و ۸۶۵ تن بود.

وی به تولید ۱۰۱ هزار و ۱۳۹ تن شلتوک برنج از کشت مجدد و پرورش رتون اشاره کرد و افزود: کشت مجدد برنج در ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار با عملکرد سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار و تولید ۷۹ هزار و ۶۹۸ تن شلتوک و پرورش رتون در ۱۰ هزار و ۲۱۰ هکتار با عملکرد دو هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار و تولید ۲۱ هزار و ۴۴۱ تن بود.

علی گل زاده با بیان اینکه امسال ۴۸.۵ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول برنج و ۵۲ درصد اراضی شالیزاری کشت مجدد برنج این شهرستان به روش مکانیزه کشت شد، گفت: امسال ۹۸ درصد شلتوک برنج در کشت اول و ۱۰۰ درصد شلتوک برنج کشت مجدد برنج به روش مکانیزه برداشت شد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *