پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هلو

تولید ۳ هزارتن هلو در بابل

تولید ۳ هزارتن هلو در بابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران،  محسن علی گل‌زاده گفت: سطح زیرکشت پراکنده باغ‌های هلو در شهرستان بابل ۲۰۹ هکتار بوده که از این میزان ۲۰۵.۸ هکتار بارور و بقیه غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل از پیش بینی تولید ۳ هزار و ۱۲۳ تن محصول هلو امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: خاک مناسب و زهکشی صحیح بر رشد درختان این محصول بسیار تاثیرگذار است.

علی گل‌زاده، نیاز آبی هلو را زیاد که در زمان میوه دهی بیشتر هم می‌شود برشمرد و تصریح کرد: خشکی کشیدن درخت هلو در این مقطع زمانی موجب کم آب شدن میوه‌ها و همچنین غرقاب شدن خاک درخت نیز منجر به پوسیدن ریشه آن می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه درختان هلو نیاز به چهار نوع هرس شامل باردهی، جوانسازی، تنک کردن و فرم دهی دارند گفت: هرس باردهی برای بالا بردن کیفیت و تعداد محصولات در دوران بلوغ درخت انجام شده و هرس جوانسازی هم، عمر درخت را طولانی‌تر می‌کند.

علی گل‌زاده با اشاره به اینکه هرس فرم دهی موجب شکل دادن به بدنه درخت می‌شود افزود: میوه هلو بسیار آسیب پذیر بوده و بعد از برداشت، باید در مدت دو هفته استفاده قرار گرفته یا به کنسرو تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل تصریح کرد: هلو سرشار از انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های ب۱، ب۲، آ، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و سایر مواد موثر است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *