پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

جلسه شورای اداری شهرستان بابل در بخش لاله‌آباد

جلسه شورای اداری شهرستان بابل در بخش لاله‌آباد

 

    جلسه شورای اداری شهرستان بابل در بخش لاله‌آباد این شهرستان برگزار و به مشکلات راه روستایی بخش، تغییر کاربری اراضی، مشکلات کشاورزان، عدم آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه و کمبود اعتبارات عمرانی پرداخته شد.

    به گزارش خبرگزاری فارس، قاسم عزیززاده گرجی در جلسه شورای اداری بابل اظهار کرد: خدمت به مردم در قرآن و فرهنگ اهل بیت بسیار اهمیت دارد، ما خودمان باید دنبال مشکلات مردم باشیم نه اینکه مردم به ما مراجعه کنند و از مشکلات بگویند، این فرصت خدمت به مردم را باید غنیمت شمرد.

    وی افزود: باید جوابگوی فرصت‌های از دست رفته و حقوق‌های تضعیف شده باشیم، بناست مسایل مردم را حل کنیم، در نظام اسلامی مدیر باید بدنبال مشکلات برود، مدیر شدیم تا از امکانات و نیروها خوب استفاده کنیم، اگر قرار باشد اداره‌ای روزمرگی کند بهتر است نباشد، حضور بین مردم و در کنار مشکلات مردم بودن و اعلام همدردی خیلی اهمیت دارد.

    فرماندار بابل با بیان اینکه مردم معیار ارزشیابی ما هم هستند، ادامه داد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهدافی دارند، گلایه‌های مسؤولان بخشی نشان می‌دهد که روابط بعضی مدیران با بخش ها کم است؛ برگزاری این جلسات در بخش‌ها جهت آشنایی و هماهنگی بین مدیران شهرستان و بخش است.

    عزیززاده گرجی تاکید کرد: در روستاهای بخش حتما حضور پیدا می‌کنیم، اگر مدیری بعد از ابلاغ نیامد همان روز آن را به آن روستا خواهیم کشاند و باید پاسخگو باشد، از روز آینده اگر دهیاری از این بخش به فرمانداری بیاید یک امتیاز منفی برای بخشدار و آن مدیر در نظر گرفته می‌شود، عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی خوب نیست، خیلی از مشکلات بین دستگاهی با مذاکره کوتاه قابل حل است، همه ما جمع شدیم منافع مردم تامین شود.

 

    علی کریمی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: مردم ما در شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کنند، امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مرتفع شود. وی با بیان اینکه سیاست تغییر کاربری سیاست درستی است و این زمین‌ها باید برای مردم آینده بماند، گفت: این قانون نباید گریبان دستگاه‌های خدمات رسان را بگیرد، در دهه اخیر بسیاری از جنگل‌های مازندران با ورود آفت ویلاسازی از بین رفته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته و امسال سال‌های سختی بود و بودجه‌های عمرانی زیر ۴۰ درصد عملی شد. کریمی عنوان کرد: با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای پروژه علی‌آباد که با اتمام آن ۳۳ روستا و یک شهر مشکل آب آن حل می‌شود، پیگیری خواهم کرد تا در کوتاه‌ترین مدت این مجتمع ساخته شود.

حسین‌نژاد بخشدار لاله‌آباد بابل نیز در این جلسه با بیان اینکه در شرایط موجود عملکرد جهادی می‌خواهد تا مشکلات مردم برطرف شود، افزود: این بخش بیش از ۵۰هزار نفر با ۷۵ روستا و یک شهر و دو دهستان با طول راه ۱۷۵ کیلومتر با سه شهر بابلسر، آمل، فرویدونکنار همجوار است. وی با بیان اینکه متاسفانه در راه‌ها با یک فرسودگی مواجه هستیم، اظهار کرد: لاله‌آباد به شالیزارهای سرسبز معروف است، با بیش از ۱۶ هزار هکتار و تولید ۸۲ هزار تن برنج یکی از بزرگترین تولید کننده‌های برنج در کشور است، تولید کنندگان منطقه با مشکلات زیاده مواجه هستند ،تمهیدات ویژه برای برون رفت از این چالش را خواستاریم.

حجت‌الاسلام شیخی امام جمعه بخش لاله‌آباد بابل نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری جلسه شورای اداری در بخش‌ها اقدام خوبی است، جهت کاربردی کردن این جلسات نیازمند توجه مدیران هستیم.

وی بیان کرد: کشاورزی، اولین نکته و بزرگترین مشکل بخش است، متولی اصلی کشاورزان جهاد کشاورزی است که عملا اداره ای شده است جهت گذراندن وقت، در هیچ عرصه‌ای جهاد کشاورزی قدمی برای کشاورزان بر نمی‌دارد، هنوز کشاورزان با مشکلات گرانی کارگر و کود و سم کنار نیامده که مشکل جدید بوجود آمده است، هزینه تبدیل یک تن شالی تقریبا ۹۷۷هزار تومان بود که به یکباره چندین برابر افزایش یافته است.

امام جمعه لاله‌آباد بیان کرد: کدام جاده در این بخش ایمن است؟ چطور در یک جاده که مشترک بین دو شهرستان  یک بخش عملیات عمرانی چندین بار صورت می‌گیرد ولی در بخشی که سهم ماست هیچ اقدامی صورت نمی‌پذیرد، این خود نشانگر تبعیض است. شیخی با تاکید بر اینکه در تنظیم بودجه به لاله‌آباد نگاه ویژه شود، افزود:در طی چند سال گذشته کل مبلغ اختصاص یافته حدود ۳۲ میلیارد بود که نزدیک ۱۰ میلیارد صرف عملیات عمرانی و مابقی جهت حقوق و مزایای دهیاران صرف شده است، با این پول دهیاران حتی پول تعویض لامپ ندارند. وی با بیان اینکه باید از تولید کننده حمایت کنیم، گفت: جهاد کشاورزی هیچ نقشی جز فراری دادن سرمایه‌گذار در بخش ندارد، در لاله‌آباد طرح هادی کمتر از ۲۰ درصد اجرا شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *