پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
برنج

خوشه دهی برنج در شالیزار‌های بابل

خوشه دهی برنج در شالیزار‌های بابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران،مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به کشت برنج در ۴۷ هزار و ۵۳۳ هکتار شالیزار  این شهرستان، گفت: سه هزار و ۸۹۳ هکتار ارقام محلی برنج تاکنون  به مرحله خوشه دهی رسیده است.

محسن علی گل زاده با بیان اینکه ضروری است آبیاری تناوبی جایگزین آبیاری با شیوه غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد شود، افزود:  ۳۲ هزار و ۴۵۶ هکتار شالیزار این شهرستان به روش تناوبی آبیاری می‌شود.

او گفت: مبارزه مکانیکی با علف‌های هرز با عملیات وجین دستی در ۴۷ هزار و ۵۳۳ هکتار، با وجین کن در ۰.۵ هکتار و مبارزه با بلاست برگ در هفت هزار و ۱۸۹ هکتار شالیزار انجام شد.

علی گل زاده تعداد شالیکاران این شهرستان را ۳۶ هزار و ۱۹۸ نفر، سطح بیمه شالیزاری را چهار هزار و ۵۸۶ هکتار، تعداد آزمون خاک را ۳۰۰ نمونه، تعداد آببندان را ۱۵۶ و سطح آبگیری آب بندان‌ها را ۸۷ درصد اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه ۱۸ تن انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان بابلی توزیع شد، افزود: کود مصرفی شامل هفت هزار و ۱۳۰ تن نیتروژن، چهار هزار و ۷۵۳ تن فسفاته، چهار هزار و ۷۵۳ تن پتاسه و ۳۲۴ تن سولفات روی بین کشاورزان شالیکار این شهرستان توزیع شد. 

او گفت: مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار در نسل اول در ۱۲ هزار و ۳۸۹ هکتار و مبارزه بیولوژیک در نسل دوم کرم ساقه خوار برنج تاکنون در یک هزار و ۱۸۰ هکتار شالیزار این شهرستان صورت گرفت.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *