پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
دادستان

ساخت‌وساز غیرمجاز و هشدار دادستان بابل

ساخت‌وساز غیرمجاز و هشدار دادستان بابل

حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی «دادستان شهرستان بابل»:

از دو روستای جنگلی ازارسی و سیدکلا در منطقه بابلکنار که عرصه محض جنگلی است و ساخت‌وسازهای غیرمجازی صورت گرفت، بازدید بعمل آمد.

این بازدید با حضور رئیس بنیاد مسکن، رئیس جهاد کشاورزی، رئیس اداره گاز، رئیس اداره برق و سایر مسؤولان صورت گرفت.

ساخت‌وسازهایی که در این منطقه انجام شد با چشم‌پوشی مدیران مربوطه، به‌ویژه منابع طبیعی، تخلف دهیاران و شوراهای این منطقه انجام شد.

این در حالی است که چندین مدت قبل تذکرات لازم در این رابطه داده شد؛ نکته مهم اینکه افراد سودجو با تصرف و تجاوز در منابع ملی اقدام به خرید و فروش این املاک می‌کردند.

دستورات لازم به منابع طبیعی برای جلوگیری از این تصرفات داده شد و هشدارهای لازم نیز به ادارات خدمات‌رسان داده شد که  حق هیچ‌گونه خدمات به متخلفان در تجاوز به منابع ملی، تجاوز به بستر رودخانه، ویلاها و ساخت و‌سازهایی که با تغییرکاربری اراضی کشاورزی است، را  ندارند و در صورت تخلف با مدیران مربوطه برخورد می‌شود.

در ادامه بازدید از روستا سیدکلا بابلکنار که با اطلاع یک شهروند نسبت به ویلایی که به‌‌صورت غیرقانونی ساخته شد از نزدیک بازدید به‌عمل آمده و دستورات لازم جهت اجرای قلع و قمع بنایی که در عرصه محض جهاد کشاورزی بود تغییر کاربری ایجاد کرده صادر شد.

مسؤولان و متولیان امر باید نظارت جدی بر حوزه کاری خودشان کنند، از مدیریت منابع آب، مدیریت جهاد کشاورزی، مدیریت اداره منابع طبیعی، بنیاد مسکن همه اینها باید با هماهنگی هم اجازه هیچ‌گونه تصرف و تعدی را به هیچ فردی ندهند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *