پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

نفوذ شیرابه های زباله انجیلیسی بابل به عمق ۱۰۰ متری زمین رسید

نفوذ شیرابه های زباله انجیلیسی بابل به عمق ۱۰۰ متری زمین رسید

رئیس محیط زیست بابل با اشاره به اینکه ۹۰ درصد رودخانه‌ها، آب های سطحی و زیرزمینی بابل آلوده است، گفت: نفوذ شیرابه‌های انجیلیسی(سایت زباله) بابل به عمق ۱۰۰ متر زمین رسید.

ایسنا: حسین حیدرپور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه همه آلودگی های شهرستان بابل از خروجی واحدهای صنعتی است، اظهار کرد: با اقداماتی که انجام شد تاآخر شهریور یک قطره آب از این واحدها خارج نمی شود.

رئیس محیط زیست بابل با اشاره به اینکه ۱۲ تصفیه خانه در شهرک های صنعتی بابل مستقر است اما دو شهرک منصورکنده و لاله آباد تصفیه خانه صنعتی ندارند، افزود: در گذشته بعد از افتتاح واحد صنعتی محیط زیست پیگیر تصفیه خانه آن می شد اما سیاست جدید براین است صاحبان صنایع ابتدا باید اعتبارات لازم برای تصفیه خانه و راهکاری برای آلودگی ارائه دهد و با تعهد محضری و رعایت استانداردها اجازه فعالیت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی واحدهای صنعتی به سبب آلودگی شیمیایی در مازندران نباید فعالیت داشته باشند مانند استقرار صنایع پتروشیمی که اجازه فعالیت ندارند.

حیدرپور با اشاره به اینکه سه درصد تفکیک زباله آن هم نه برای سلامتی بلکه از سوی زباله گردها برای منافع شخصی انجام می‌شود، تصریح کرد:  ۹۰ درصد آب رودخانه ها و آب های سطحی و زیرزمینی در شهرستان بابل آلوده است و دغدغه ای برای حل آلودگی محیط زیست در مازندران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شیرابه سایت زباله انجیلیسی بابل به عمق بیش از ۱۰۰ متر نفوذ کرده است، گفت: تاکنون ۳۰ سرمایه گذار برای انجیلیسی گرفتیم ولی هنوز محقق نشد.

وی با بیان اینکه بیشترین آب ‌های آلوده را در شالیزارها داریم، گفت: اگر رودخانه بابلرود، تلار و تجن در شهرهای بابل، قائمشهر و ساری را نداشتیم این فاضلاب‌ها کجا رهاسازی می‌شد.

رئیس محیط زیست بابل در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اعلام خبری در خصوص نصب لوله هایی با قطر ۵۰۰ به بابلرود و انتقال فاضلاب به این رودخانه انجام می‎شود، اظهار کرد: این لوله ها از سوی شهرداری برای مهار آب های سطحی نصب شد اما در حال حاضر فاضلاب خانگی را به سوی رودخانه هدایت می کند.

این مسئول افزود: اداره آب و فاضلاب نیز مدعی شده در این منطقه اکو انجام نداده و مسئولیت این کار را برعهده ندارد. لذا محیط زیست پیگیری های لازم را از طریق مجلس شورای اسلامی انجام داد و نمایندگان متولی این امر را اداره آب و فاضلاب دانستند.

وی از استقرار سه پاسگاه در گلوگاه، خشرودپی، یخچال پشت و بابلکنار خبر داد و گفت: اداره محیط زیست ۲۵ پرسنل و ۱۰ محیط‌بان دارد که طبق استاندارد جهانی براساس مساحت تحت پوشش نیاز به ۵۰ محیط‌بان است.

حیدرپور همچنین از کشف وضبط ۳۰۰ قبضه سلاح در یک سال گذشته از شکارچیان غیرمجاز در بابل خبر داد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *