پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
اهدای خون

نیاز به همه گروه‌های خونی در بابل و مازندران

نیاز به همه گروه‌های خونی در بابل و مازندران

مدیر کل انتقال خون مازندران گفت: همزمان با کاهش دمای هوا و کوتاه شدن طول روز میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش یافته است.

دکتر تقوی با تاکید بر اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی و مستمر و مدت زمان نگهداری آن محدود است، افزود: با توجه به کاهش موج کرونا و افزایش اعمال جراحی‌ها در استان نیاز به خون نیز افزایش یافته است.

او  از دارندگان تمام گروه‌های خونی به‌ویژه A+و O+ در مازندران دعوت کرد با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان در شهر‌های ساری، بابل، آمل، قائم شهر، بهشهر، چالوس، تنکابن، رامسر و نور در امر اهدای خون پیش‌دستی کنند و یاری‌رسان بیماران نیازمند به خون استان در این روز‌های پاییزی باشند.

دکتر تقوی با بیان اینکه در تعطیلات هم تمام مراکز اهدای خون استان دایر است، گفت: داوطلبان برای اهدای خون قبل از مراجعه به ۱۱ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار انتقال خون در استان در سامانه www.IBTO.ir نوبت بگیرند.

مدیر کل انتقال خون مازندران به وجود ۱۴ هزار بیمار خاص مانند تالاسمی، سرطانی، هموفیلی و دیالیزی در استان اشاره کرد و افزود: همه این بیماران نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی دارند که تاکید ما حضور مداوم در پایگاه‌های انتقال خون است.

او با تاکید بر اینکه باید پاسخگوی نیاز ۴۸ مرکز درمانی استان به خون و فرآورده‌های خون باشیم، ادامه داد: بیماران چشم انتظار حضور مستمر اهداکنندگان در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خون هستند.

دکتر تقوی افزود: تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون مازندران با دقت رعایت می‌شود و مردم هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *