پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

هواشناسی بابل و مازندران

آسمان مازندران تا پایان هفته نیمه ابری و با افزایش دما همراه است

     هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که آسمان این استان از فردا چهارشنبه تا پایان هفته صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

 ایرنا؛ هواشناسی مازندران  با اشاره به تداوم بارش پراکنده باران و کاهش دما  طی امروز، پیش بینی کرد که با تضعیف این سامانه از اواخر وقت امروز، دمای هوا از روز چهارشنبه تا پایان هفته روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت ،بگونه‌ای که میانگین دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای با چهار تا پنج درجه افزایش در مقایسه با روز سه‌شنبه به ۲۱ تا ۲۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز به ۱۴ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بیشترین میزان افزایش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت مربوط به بابل است، دمای هوای این شهر از ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر امروز سه‌شنبه، با پنج درجه افزایش در روز جمعه به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت شاهد افزایش دما خواهند بود و بیشترین میزان افزایش دما نیز مربوط به کلاردشت است. دمای هوای این شهر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با همین میزان افزایش در روز جمعه به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندان را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر و شب با افزایش ابر در غرب استان با احتمال بارش پراکنده باران و در روز چهارشنبه را نیز صاف تا قسمتی ابری و از شب با افزایش ابر و در ارتفاعات با بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرد.

شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه در مناطق غربی نیمه ابری گاهی ابری با بارندگی و در مناطق سردسیر و کوهستانی با بارش پراکنده برف و در سایر مناطق استان نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۱.۸ و بلده با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *