پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

ورود پائیز سرد به بابل و مازندران؛ دمای هوای بعضی مناطق تا ۱۴ درجه کاهش یافت

ورود پائیز سرد به بابل و مازندران ؛ دمای هوای بعضی مناطق تا ۱۴ درجه کاهش یافت

    هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار جریانات خنک شمالی از شامگاه دوشنبه که با بارش باران و وزش باد نیز همراه بود، از کاهش یک تا ۱۴ درجه‌ای دمای هوا در مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندران قبلا پیش‌بینی کرده بود که همزمان با استقرار جریانات خنک شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، دمای هوای در مناطق مختلف استان در روز سه‌شنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت که این کاهش دما در مناطق کوهستانی محسوس‌تر است.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران در روز جاری در مقایسه با روز قبل بین یک تا چهار و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۶ تا ۱۴ درجه کاهش یافته است.

مطابق این جدول، بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مربوط به گلوگاه است. دمای هوای این شهر از ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز گذشته امروز با چهار درجه کاهش به ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید. دمای هوای شهرهای ساری، آمل، بابل، بهشهر، میاندرود و نکا نیز با سه درجه کاهش در مقایسه با روز گذشته امروز به ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

کمترین میزان کاهش دما نیز در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای نیز مربوط به شهرهای چالوس و نوشهر است. دمای هوای این مناطق از ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گشته، امروز با یک درجه کاهش به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

مناطق کوهستانی مازندران نیز امروز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد کاهش چند درجه‌ای دمای هوا بودند ؛ بگونه‌ای که بیشترین میزان کاهش دما مربوط به بلده است. دمای هوای این منطقه از ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با ۱۴ درجه کاهش در روز جاری به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید. پس از بلده بیشترین میزان کاهش دما در ارتفاعات مربوط به کجور است. دمای هوای این منطقه نیز از ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با ۱۳ درجه کاهش در روز جاری به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی ابری با بارندگی، وزش باد، کاهش دما و در ارتفاعات مه آلود و از شب با کاهش ابر پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در روز جمعه نیز نیمه ابری و از بعد از ظهر ابری بتدریج همراه با رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وصعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است. 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *