پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
انجیر

پیش‌بینی تولید ۲۱۰ تنی انجیر در بابل

پیش‌بینی تولید ۲۱۰ تنی انجیر در بابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از پیش بینی تولید ۲۱۰ تنی انجیر در ۳۵.۲ هکتار باغ‌های بارور پراکنده در این شهرستان خبر داد.

محسن علی گل زاده با بیان اینکه سطح پراکنده درخت بارور انجیر شهرستان بابل ۳۵.۲ هکتار و غیر بارور ۶ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۱۰ تن انجیر در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: انجیر میوه‌ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مفید و منبع غنی از مواد مغذی ضروری مختلف است، آن‌ها غنی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها بوده و از منظر قرآن و اطبای قدیمی نیز به عنوان بهترین میوه همراه زیتون است.

به گفته وی درخت انجیر نسبتاً پربار بوده و در شرایط سخت رشد می‌کند، معمولاً انتخابی مناسب برای نگهداری و پرورش در باغ است.

علی‌گل زاده با اشاره به اینکه دو روش روش جنسی و غیرجنسی برای تکثیر و کاشت درخت انجیر وجود دارد، افزود: از روش جنسی زمانی می‌توان استفاده کرد که دانه‌های داخل میوه به حدی بزرگ باشند که زیر دندان مشخص شوند، در این صورت می‌توان با کاشت دانه‌ها، اقدام به کاشت و پرورش کرد، همچنین روش غیرجنسی به سه روش پیوند، خواباندن شاخه، پاجوش و قلمه زدن انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *