پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

بابل پیشرو در تزریق واکسن کرونا در سطح کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل روند تزریق واکسن کرونا در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بابل از جمله شهر‌های پیشرو در تزریق واکسن کرونا در سطح کشور به شمار می‌رود.

دکتر سیدفرزاد جلالی افزود: شهرستان بابل در واکسیناسیون کرونا از وضعیت بسیارمطلوبی در کشور برخوردار است و این روند با توجه به تراکم جمعیت شهرستان با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

او گفت: از مجموع ٢٢٣٢١۵ تزریق واکسیناسیون عمومی تعداد ۱۴٩٧٠٨ ترریق نوبت اول و ٧٣۵٠٧ تزریق نوبت دوم انجام شده است.

جلالی ادامه داد، در حدود ٣٧ درصد مردم شهرستان بابل حداقل یک تزریق و درحدود ١٨ درصد مردم هر دو تزریق انجام شده است که هر دو آمار از میانگین کشورى بسیار بهتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همچنین ۶ هزار دز واکسن ایران کوبا در مرحله کارآزمایی به همشهریان عزیز تزریق شده است.

دکتر جلالی افزود: انواع واکسن تحویلی و تزریق روزانه در بابل سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، پاستور و برکت می‌باشد.

او ادامه داد: بابل به عنوان دروازه ورودی کرونا به استان مازندران در روزهاى اخیر از پیک موج پنجم کرونا عبور کرده
است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برای سرعت بخشی به تزریق واکسن، دو مرکز تجمیعی در مصلاى بزرگ شهر بابل و سالن ورزشی شهید شجاعیان دانشگاه علوم پزشکی بابل فعال است و همچنین مرکز خودرویی تزریق واکسن کرونا در پارک پردیس از جمله مراکز تجمیعی دیگری است که خدمت رسانی می‌کند.

دکتر جلالی ادامه داد: علاوه بر این، ۴۰ مرکز بهداشت شهری و روستایی هم همچنان کار تزریق واکسن را ادامه می‌دهند و در مجموع در حال حاضر تزریق روزانه واکسن کرونا در بابل به روزانه حدود ۶٠٠٠ فرد رسیده است؛ و تا روزانه ١٠٠٠٠ نفر قابل افزایش است.

این مسئول گفت: به منظور تسریع در روند واکسیناسیون یک مرکز دیگر در محل سپاه ناحیه بابل در حال آماده سازی است که در روز‌های آینده آماده خدمت رسانی در تزریق واکسن کرونا خواهد شد.

وی افزود: از ۱۲ روز گذشته کاهش بستری روزانه بیماران کرونایی شروع شد و در سه روز گذشته با تلاش کادر بهداشت و درمان شاهد ترخیص ۵۴۴ بیماران کرونایی بستری و سرپایی بودیم..

جلالی بیان داشت: در موج پنجم کرونا که بستری بیماران کرونایی بابل به رقم بی سابقه نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفر رسیده بود که با توجه به تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های کرونایی مرکز موقت بستری با ظرفیت ١٠٠ تحت در سالن مخابرات استان مازندران در بابل راه اندازى و مورد بهره بردارى قرار گرفت.

او با بیان این که در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان از قبل از موج پنجم بهتر شده است و به ۶۰ درصد افزایش یافته است، افزود: انتظار می‌رود که شهروندان حساسیت‌ها را مد نظر قرار داده و این آمار باید به بالای ۹۰ درصد افزایش یابد تا شرایط مطلوبی بدست آید.

جلالی اظهار داشت: ترخیص جهشی بیماران کرونایی از مراکز درمانی با حال عمومی مساعد نباید مردم را نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بی توجه کند و این می‌تواند آمار بستری را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: در حال حاضر ویروس جهش یافته لامبدا در بیخ گوش ما در کشور ترکیه گزارش شده است و همچنین در ۵۰ کشور دنیا این ویروس جهش یافته تاخت و تاز می‌کند که در آرژانتین و پرو بسیار مرگ آفرین بوده است.

این مسئول گفت: اگر کشور ما دچار موج ششم کرونا شود بدون تردید ویروس جهش یافته لامبدا زمینه ساز آن خواهد بود و مردم به صورتی جدی نسبت به این مسئله حساس باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *