پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

بازگشت شنوایی به ۱۰کودک مازندرانی در بابل

عمل جراحی کاشت حلزون برای ۱۰کودک ناشنوا تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی بابل با موفقیت انجام شد.

متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورو اتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:تا کنون ۱۰عمل جراحی کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی بابل با موفقیت به انجام رسیده است و همه این کودکان، شنوایی خود را بدست آوردند.

دکتر کیوان کیاکجوری افزود: دهمین عمل جراحی کاشت حلزون برای دختر ۲۱ماهه بابلی نیز به تازگی با موفقیت انجام شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه درمان این بیماران زمان طلایی دارد که قبل از تکلم می‌باشد گفت: خانواده‌ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشند، اگر بچه‌هایی که دچار اختلال شنوایی هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا اعمال جراحی در آن‌ها دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند مفید و موثر باشد.

وی بیان داشت: والدینی که فرزندشان کاندیدای این عمل می‌شوند باید همکاری موثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی شناسی، گفتار درمانی و… داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند.

مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه این عمل گفت: پس از قراردادن پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال‌سازی، برنامه ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود ۵هفته دیگر برای این کودک بابلی انجام خواهد شد.

محسن منادی بیان داشت: مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بابل از ابتدای راه اندازی تاکنون که نزدیک به ۷ماه می‌گذرد توانست با لطف خداوند شنوایی را به ۱۰کودک مازندرانی که از سن ۱۵ماه تا ۳سال بودند و از نقاط مختلف استان از جمله شهر‌های بهشهر، فریدونکنار، بهمنمیر، محمود آباد، نکا، ساری و بابل مراجعه کردند، هدیه بدهد.

او ادامه داد: نکته‌حائز اهمیت این است که عمل جراحی کاشت حلزون هم بر روی کودکان و هم بر روی بزرگسالان انجام می‌گردد، ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب می‌باشد.

مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود:از استان گلستان هم در نوبت جراحی کاشت حلزون شنوایی قرار دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *