پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

برق نظافت بر پیکر تجارتخانه روس در بابل

خانه تکانی تجارتخانه روس در بابل انجام و برق نظافت بر پیکر این بنای تاریخی طنین انداز شد.

تجارتخانه روس که در مالکیت بهزیستی قرار دارد از مدت ها پیش بلااستفاده مانده و در آستانه تخریب قرار گرفته بود تا اینکه با انتشار گزارشی از سوری خبرگزاری جمهوری اسلامی مورد بازدید مدیرکل بهزیستی مازندران قرار گرفت و برنامه ریزی برای بازگرداندن آن به وضعیت مطلوب و حفاظت شروع شد.

اکنون که یک هفته از بازدید مدیرکل بهزیستی گذشته است، معاون پشتیبانی این مجموعه به خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس قولی که به شهروندان بابلی برای نجات این بنای تاریخی داده بودیم چراغ اول را روشن و نظافت داخلی آن به صورت کامل انجام شد.

مصطفی رجبی عصر امروز پنجشنبه پس از بازدید از این بنای تاریخی  افزود: مقرر شد که تا پایان هفته جاری نخاله های موجود در محوطه و دو طبقه مجتمع خدمات حمایتی سلمان بابل پاکسازی شود که با اعتبار علی الحساب یکصد میلیون ریالی این طرح اجرا شد.

وی اظهار داشت: بعد از خانه تکانی و نظافت و خروج نخاله ها زیبایی این بنای تاریخی جلوه گر شده است که این موضوع مورد استقبال شهروندان بابلی قرار خواهد گرفت.

رجبی گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و بهره گیری از نگاه خیرخواهانه خیرین بابلی این بنای تاریخی مرمت و بازسازی خواهد شد.

وی بیان کرد: چون این بنای تاریخی ثبت میراث فرهنگی می باشد باید هماهنگی های لازم با اداره کل میراث فرهنگی انجام شود که در صدد این کار می باشیم.

بنای تاریخی مجتمع خدمات حمایتی سلمان بابل که در زمان پهلوی اول در بابل احداث شد در ۲۹ تیرماه ۱۳۷۸ به شماره ۲۳۵۲ به ثبت ملی رسید، در جنگ جهانی دوم به عنوان تجارتخانه روس فعال بود و در زمان پهلوی دوم به عنوان مهد کودک مورد استفاده قرار می گرفت و به همین دلیل جزو اموال سازمان بهزیستی محسوب می شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *