پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

تخریب ۵۸ بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی در بابل

سردار مرتضی میرزایی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تغییرکاربری غیرقانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی یکی از محله‌های شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به هماهنگی‌های قضائی و همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان بابل برای تخریب دیوارکشی‌ها و ساختمان‌های ساخته شده در زمین‌های مورد نظر افزود: در این عملیات ۵۸ بنای غیرمجاز قلع و قمع و ۳۴ هزار و ۸۰۰ متر از زمین‌های کشاورزی تصرّفی، رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

سردار میرزایی، ارزش ریالی این میزان زمین‌های رهاسازی شده را بر اساس نظر کارشناسان، بیش از ۱۷۴ میلیاردریال اعلام کرد و گفت: در این ارتباط برای ۴ متصرّف غیرقانونی، پرونده قضائی تشکیل و تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصرّف زمین‌های ملی و کشاورزی را، دست درازی به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور دانست و افزود: هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور، بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه می‌شود.

سردار میرزایی، با بیان اینکه زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی، با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می‌کنند، از مردم خواست: قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز، از مراجع قانونی مربوطه اقدام کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *