پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

تولید ۵۸۰ هزار تنی پرتقال در بابل

محسن علی گل زاده با بیان اینکه سطح درختان بارور پرتقال شهرستان بابل ۱۹ هزار و ۷۱۹ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۸۴ هزار و ۲۵۶ تن پرتقال در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به وجود ۴۲۷ هکتار باغ‌های غیر بارور پرتقال در این شهرستان، افزود: تعداد درختان بارور پرتقال در این شهرستان ۷ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۲۷۵ اصله و تعداد درختان غیر بارور ۳۷۷ هزار و ۹۶۲ اصله است.

به گفته این مسوول، پرتقال یکی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین مرکبات است و خواص پرتقال بخصوص در تصفیه خون و بسیاری از بیماری‌ها مفید بوده و سرشار از ویتامین‌های B، C، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مس است.

علی گل زاده با اشاره به بازدید مستمر کارشناسان حفظ نباتات این مدیریت از باغات و سورتینگ‌ها و نظارت بر عدم استفاده مواد شیمیایی برای رنگ آوری مرکبات و ممنوعیت زود هنگام برداشت مرکبات، تصریح کرد: برای افزایش سطح علمی بهره برداران، کارگاه‌های آموزشی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در روستا‌های این شهرستان برگزار می شود و راهکار‌های مدیریت و کنترل آفت مگس میوه در باغات، مدیریت تغذیه در باغات، سیکل زندگی مگس میوه مدیترانه ای، روش‌های تلفیقی مبارزه با آفت و زمان و نحوه مبارزه شیمیایی با آفت در باغات به باغداران ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *