پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

شناسایی ۶مورد بیماری قارچ سیاه در بابل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه قارچ سیاه عمدتاً در بیماران دیابتیک یا بیمارانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، دیده می‌شوند گفت: هم‌اکنون ۶بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستانهای بابل بستری و تحت درمان هستند.

دکتر مصطفی جوانیان افزود: یکی از درمان‌های مؤثری که برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود، کورتون است که تاثیر مشخص‌شده دارد، ولی نباید کسی کورتون را سرخود استفاده کند و حتما با تجویز پزشک باشد.

او در خصوص درمان این بیماری نیز گفت: بیمار اگر در مراحل اولیه مراجعه کند و بیماری زود تشخیص داده شود با برخی دارو‌ها و گاهی اوقات با جراحی‌های وسیع، قابلیت درمان دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به راهکار‌های پیشگیری از این بیماری گفت: بیماران مبتلا به کرونا در مصرف آب‌میوه دقت کنند، چون توصیه‌شده که آب‌میوه مصرف کنند، ولی مصرف بی‌رویه و بیش از اندازه آب‌میوه‌های صنعتی برای آن‌هایی که زمینه بیماری قلبی دارند مشکل ساز خواهد بود.

جوانیان گفت: قند برخی افراد به علت بیماری و مصرف زیاد مواد شیرین مثل آب میوه، خرما و عسل ممکن است بالا برود، به همین دلیل بیماران دیابتی و کسانی که زمینه دیابت در خانواده و بستگان درجه یک دارند، در کنترل قند خون و مصرف مواد شیرین باید دقت داشته باشند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *