پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

مرگ چهار بابلی در حوادث کار از ابتدای سال تا پایان تیر ماه

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت ۳۷ نفر از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش داشت.

دکتر عباسی افزود: بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان به ترتیب شهرستان آمل با ۵ و ساری، بابل و چالوس هر کدام با ۴ مورد بیشترین و شهر‌های بابلسر، میاندرود، رامسر و نور هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

او گفت: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۲۲ نفر و پس از آن برخورد جسم سخت با ۸ و برق گرفتگی با ۶ مورد و سایر موارد با یک در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی افزود: بر اساس تفکیک ماه خرداد با ۱۵، تیر با ۸، فروردین و اردیبهشت هر کدام با ۷ مورد آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

او گفت: سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۸ مورد داری بیشترین فوتی وکمتر از ۲۰ سال با ۴ فوتی کمترین آمار را داشتند.
مدیرکل پزشکی قانونی از مراجعان ۳۰۵ (۲۸۷ مرد و ما بقی زن) نفر از مصدومین حوادث کار در این مدت به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشت.

عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت:ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *