پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

۲۵ مرکز اقامتی و بومگردی بابل پذیرای مسافران نوروزی

۲۵ مرکز اقامتی و بومگردی بابل پذیرای مسافران نوروزی

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بابل گفت: ۲۵ مرکز اقامتی و بومگردی بابل مهیای پذیرش مسافران نوروزی است.

ایسنا: محمد دهستانی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای استقبال از مسافران نوروزی ستاد خدمات سفر شهرستان بابل با حضور همه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی تشکیل و تدابیر لازم برای حضور مسافران اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه امسال جهش خوبی در حوزه گردشگری داخلی داریم، افزود: شهرستان بابل با دارا بودن اماکن گردشگری همچون آب بندان‌، رودخانه‌، چشمه‌، مناطق ییلاقی مانند فیلبند، جنگل‌های هیرکانی جنوب بابل در بندپی شرقی، غربی، بابلکنار و آبگرم معدنی و همزمان تلفیق آن با آثار تاریخی و پارک‌های جنگلی ظرفیت خوبی برای جذب مسافر دارد.

وی از ساماندهی خانه‌های مسافر خبر داد و گفت: ۲۵ اقامتگاه بومگری در بابل ایجاد و چند مورد در دست احداث است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بابل تصریح کرد: تمام اماکن تفریحی ما در روزهای تعطیل پر از مسافر است و نظارت لازم از سوی تیم نظارتی بر اماکن گردشگری، مراکز بین راهی، جلوگیری از گرانفروشی، بهداشت محیط و کارکنان به ویژه برخورد پرسنل با مسافران در راستای رضایت مهمانان انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه مقرر شد جمعیت هلال احمر در کمپ‌های ورودی و خروجی شهرستان استقرار یابند، خاطرنشان کرد: در جذب گردشگر سعی داریم از ظرفیت شوراها و دهیاران استفاده کنیم و در حوزه شهری فضاسازی مناسب و مفرح از سوی شهرداری انجام و نوروزگاه ها هم فعال شود.

دهستانی از برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در موزه شهرستان و دیگر مناطق بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: خوش آمدگویی ورود نخستین مسافران در ۲۵ اسفند در ورودی شهررا داریم که بروشورهای مرتبط هر ۷ بخش بابل به آنها برای بهره مندی از ظرفیت گردشگری آن بخش تحویل داده می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بابل با اشاره به اینکه برای تبلیغ اماکن و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تبلیغات در سایت “علی بابا” انجام شد، ادامه داد: تالاب نیلوفر آبی، سدشیاده، مجتمع تفریحی فرهنگی و بومگردی دیوا، پارک جنگلی بزجفت، هفت آبشار، جنگل شیاده، حاشیه رودخانه‌های بابل‌رود برای نصب کمپ‌های موقت، منطقه جنگلی مرزناک، منطقه ییلاقی فیلبند، موزه مکرمه قنبری، پارک نوشیروانی، پارک شهید شکری، مقبره ملامحمد شهرآشوب، تکیه مقری کلا بندپی غرب، پل محمدحسن خان و غیره از جمله ظرفیت گردشگری شهرستان بابل است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *