پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

اختصاص اعتبار ۳ میلیارد تومانی برای زمین ورزشی هفت تیر بابل

اختصاص اعتبار ۳ میلیارد تومانی برای زمین ورزشی هفت تیر بابل

 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل با اشاره به اینکه اقدامات زیربنایی برای افزایش سرانه ورزشی در دست اقدام است، گفت: برای زمین هفت تیر بابل ۳ میلیارد تومان در سال جاری اختصاص یافت.

ایسنا: لیلا عرب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در شهرستان پائین است، اظهار کرد: علاوه بر پیگیری ایجاد فضاهای ورزشی توسط دولت نسبت به افزایش سرانه فضاها و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام شد.

وی افزود: در این راستا جهت بهبود وضعیت کنونی سعی داریم با مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات دولتی ضمن رفع کمبودها و بازسازی اماکن ورزشی، سرانه ورزشی را در شهرستان افزایش دهیم.

عرب تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین مجموعه ورزشی چمن مصنوعی استان در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان احداث آن آغاز و در بهمن ماه امسال افتتاح و به بهره برداری رسید.

 وی همچنین از مشارکت بخش خصوصی برای احداث نخستین سالن تخصصی کودکان و نوجوانان در بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: زمین این پروژه از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرارگرفت که با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان این مکان تخصصی احداث می‌شود. 

رئیس ورزش و جوانان شهرستان بابل با بیان اینکه در زمین ۴ هکتاری منطقه انارستان نیز بزرگ‌ترین پیست سوارکاری شهرستان احداث خواهد شد، یادآورشد: علاوه بر ایجاد پیست آموزشی و مسابقاتی اسب‌دوانی نخستین منطقه بوم‌گردی و توریسم ورزشی بابل در آن احداث می‌شود. 

این مسئول با اشاره به اینکه برای اجرای فاز نخست این پروژه هشت میلیارد تومان هزینه می‌شود، یادآور شد: در فاز نخست اجرای این پروژه گذشته از احداث پیست سوارکاری تاسیس کارگاه تولید زین اسب، تعویض نعل اسب، تولید و عرضه وسایل سنتی و همچنین احداث اقامتگاه مناسب برای میزبانی مسابقات ورزشی برنامه ریزی شده است.

عرب از احیاء سالن آزادی بابل با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سالن رزمی با اعتبار یک میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: به کمک این سرمایه گذار بخش خصوصی سالن ورزشی آزادی بابل مرمت و بهسازی شده است و بهسازی سالن رزمی نیز آغاز شد.

وی ادامه داد: سالن آزادی بابل که ساخت آن مربوط به دهه ۴۰ است فرسوده بوده و نیاز به بازسازی اساسی داشته که کارهای خوبی برای بازسازی این سالن انجام شد و در آینده نزدیک ورزشکاران ما می‌توانند از این فضای ورزشی بهره ببرند.

رئیس اداره ورزش وجوانان بابل با بیان اینکه براساس ماده ۲۷ بهسازی و تعمیر سالن‌های قدیمی و فرسوده انجام و همچنین ماده ۲۱ فضاهای ورزشی در زمین‌های متعلق به اداره ورزش وجوانان از طریق جذب و اعتمادسازی سرمایه گذاران بخش خصوصی احداث می‌شود، گفت: این عزیزان مستاجران اداره ورزش و جوانان بوده و قراردادی با آنان در حوزه مشارکت در بهسازی اماکن و احداث پروژه بسته می‌شود که هر سه سال این قرارداد تمدید می‌شود.

وی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های خود را تلاش جهت حضور باشگاه‌های ورزشی در لیگ‌های، شهرستانی، استانی و کشوری عنوان کرد و یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که سبب توسعه ورزش قهرمانی می‌شود توجه به این امر است. 

عرب با ابراز تاسف از نبود کارخانجات معتبر و شرکت‌های صنعتی در بابل که موجب می‌شود بخش خصوصی کمتر به عرصه تیمداری ورود کند، اظهار کرد: امیدواریم حذف مالیات برای کارخانجات و بخش‌های خصوصی که در عرصه تیمداری فعالیت می‌کنند در دستور قرار گیرد تا این قشر با انگیزه بیشتری مثل گذشته در این عرصه فعالیت کنند که خوشبختانه با همه تنگناهای اقتصادی حدودا ۳۰ تیم در لیگ کشور و ۷۰ تیم در لیگ استان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در بخش ورزش حرفه‌ای بابل نیز از شهرستان‌های برتر محسوب می‌شود، افزود: خوشبختانه در شهرستان بابل حدود۲۹۰ باشگاه خصوصی داریم که در شهرستان فعالیت می‌کنند که در ایجاد نشاط و سلامت جامعه و همچنین مدال آوری نقش اساسی دارند.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان بابل با اشاره به اینکه هدف ما حضور افراد متخصص، علاقمند و متعهد به عنوان رؤسا هیات‌های ورزشی است تا با انگیزه و علاقه در توسعه رشته ورزشی خود فعالیت کنند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های آتی، جابه‌جایی هیات‌هایی است که انگیزه‌ای برای فعالیت ندارند زیرا رکن اصلی توسعه یک رشته ورزشی حضور افرادی متخصص، باانگیزه و علاقمند است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل یکی از اهداف مهم خود را توسعه ورزش همگانی از جمله ورزش پارک‌ها، ایجاد ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، ایجاد گروه‌ها و باشگاه‌های ورزش‌های گروهی مانند دوچرخه سواری و ورزش‌های جمعی و کوهنوردی دانست و یادآور شد: با همکاری هیات ورزش‌های همگانی و شهرداری بابل با حضور بیش از ۳۰۰ شهروند بابلی هر روزه در این پارک ورزش‌های همگانی اجرا می‌شود که با استقبال ویژه شهروندان مواجه است لذا درصدد هستیم این برنامه را در پارک‌های دیگر شهر نیز اجرا کنیم.

وی افزود: اخیرا در بخش زیرساخت‌های ورزشی اتفاقات خوبی افتاده از جمله تکمیل پروژه نیمه تمام زرگر شهر که از سال ۱۳۸۹ به صورت نیمه تمام رها شده بود که با جذب اعتبار در بهمن سال گذشته تکمیل و افتتاح شد.

عرب تصریح کرد: همچنین پروژه نیمه کاره سالن گتاب که در سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی و نیمه تمام بود با تامین اعتبار کار این سالن رو به اتمام بوده و در ماه‌های اخیر افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: برای پروژه بزرگ چمن طبیعی هفت تیر نیز در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان به آن تخصیص یافت که تجهیزات بازسازی و احداث چمن خریداری و در سال‌جاری نیز دو میلیارد تومان از بخش اعتبارات استانی و یک میلیارد تومان از اعتبارات ملی تزریق شد تا کار بازسازی آن آغاز شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *